Rivian Automotive Inc. достигна пазарна оценка от почти 100 милиарда долара два дни след своето първично публично предлагане (IPO), което неминуемо води до сравнения с лидера при автомобилните концерни по пазарна капитализация Tesla Inc., съобщава Bloomberg.
Но тук има сериозна разлика – когато Tesla излиза на борсата през 2010 г., ръководената от Илон Мъск компанията отчете 93 млн. долара приходи и загуби, далеч под тези на Rivian (концернът записа загуба от 1 млрд. долара за първото полугодие – бел. ред.).
Нещо повече – първоначално, пазарната капитализация на Tesla достига едва 2 млрд. долара, като през 2020 г. компанията успя да премине границата от 90 млрд. долара.
Сега Rivian е петият по големина на пазарната оценка производител на автомобили в света, като е доставил само няколко електрически превозни средства на своите клиенти. След като акциите на компанията поскъпнаха с 29% в първата си сесия, цената им скочи с 15 на сто в четвъртък, с което Rivian надмине пазарната капитализация на General Motors, най-големият автомобилен концерн в САЩ по пазарен дял.
Rivian
„Заедно с IPO-то на Lucid надпреварата за титлата „новия Tesla“ продължава, като тя все повече се измества на фондовите борси“, пише в бележка до клиенти Бен Лейдлър, пазарен стратег в eToro.
Според Никълъс Колас, съосновател на DataTrek Research, оценката на Rivian превръща компанията в легитимна опция за институционалните инвеститори, които преди това са залагали само на Tesla по отношение на компаниите за електрически превозни средства. Колас изтъква, че е обичайна практика при някои инвеститори да продадат „старото“, когато на борсата се появи нещо „ново“.
Тези, които залагат на Rivian, подкрепата на Amazon.com Inc. и Ford Motor Co. предоставя допълнителна тежест на нейните акции.
„Инвеститорите реагираха с вълнение на подкрепата от Amazon и нейния пикап R1T, който спечели възторжени отзиви след скорошното си пускане на пазара“, споделя инвестиционният директор на AJ Bell Ръс Моулд.
Традиционните автомобилни производители се опитват да привлекат вниманието на инвеститорите със собствени електрически модели, обявявайки амбициозни планове за десетки милиарди долара, с които ще заменят двигателя с вътрешно горене с по-екологични превозни средства.
Според ръководителя на General Motors Мари Бара компанията ѝ остава силно подценена от инвеститорите, докато инвестира в стартъпи, разработващи електромобили.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция