Stellansit поставя основните на ерата на водородните микробуси, стартирайки ограничено производство на средни търговски превозни средства в рамките на марките Peugeot, Citroen, Opel, съобщава Automotive News Europe.
Peugeot ще достави своя e-Expert Hydrogen на компанията Watea, дъщерно дружество на групата Michelin. Citroen ще предостави микробуси e-Jumpy Hydrogen на доставчика на енергия Suez, а първите модели Vivaro-e Hydrogen на Opel се подготвят за производителя на електроуреди Miele.
Микробусите са базирани на напълно електрически версии и използват хибридно задвижване със „средна мощност“, което осигурява пробег от 400 км.
В основата на силовия агрегат е батерия с капацитет от 10,5 киловатчаса, която може да се презарежда конвенционално с щепсел, предлагайки 50 км пробег. Този пробег е включен във въпросните 400 км.
Основният енергиен източник на тези автомобили е 45-киловатова горивна клетка с резервоар от 4,4 кг, който може да се запълни за три минути.
Според трите марки водородният силов агрегат не влияе на товарния капацитет, който достига 5,3 куб. метра при по-късите версии, и 6,1 куб. метра при по-дългите варианти.
Микробусите ще бъдат сглобени в завода на Stellantis Sevel Nord във Франция, след което ще бъдат оборудвани за водородно задвижване в центъра на групата за водородна експертиза в Рюселсхайм, Германия.
Марките не разкриват цените на въпросните превозни средства с водородно задвижване.
Stellantis обаче не е единственият автомобилен производител, който пуска водородни микробуси на европейския пазар. Конкурентът Renault предложи водородни версии на малкия Kangoo и големите микробуси Master и планира водородна версия на средния Trafic като част от съвместното си предприятие Hyvia с Plug Power.
Водородната енергия се популяризира като алтернатива с нулеви емисии на електрическите превозни средства на батерии, но липсата на инфраструктура за зареждане с водородно гориво, цената на силовия агрегат и опасенията относно извличането на водород до голяма степен препъват по-широкото налагане на технологията.
При представянето на трите микробуса по-рано тази година Stellantis обяви, че Германия има около 90 водородни станции, а Франция - само 25.
Повечето анализатори и дори автомобилни производители споделят, че първото широко разпространено използване на технологията с водородни горивни клетки ще бъде при търговските превозни средства, които пътуват по определен маршрут всеки ден и могат да се връщат в депо за зареждане, преодолявайки някои от ограниченията на инфраструктурата.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
преди 3 години не разкриват цената щото е зверска , както на тойота мирай ... като за експериментално производство , предполагам 100-на броя не повече , нема как да е съпоставима с конвенционалните дизели ... на фона на корейските и японските и хамериканските опити за задвижване с горивни клетки поне 3-4 пъти колкото обикновен - демек около 150-200 бона бройката ... но това няма общо с целите на задачата , да тестват и усъвършенстват технологията при ежедневна употреба ... все пак основната европейска цел е зеленият водород ... некое антизатоплистче нема ли да се фърли на баламатума да обяснява кое как не може да се получи ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар