Германският автомобилен концерн Volkswagen AG въвежда квоти при дилърите за поръчки на своите електромобили от семейството ID с оглед на голямото търсене, съобщава Automobilwoche. Подобни квоти са въведени и за автомобилите на чешката марка Skoda, също част от групата на Volkswagen.
Automobilwoche се позовава на вътрешнофирмено съобщение, което е изпратено до дилърите от германския автопроизводител. Размерът на квотите зависи от годишните цели на дилърите относно продажбите. Ако даден дилър гони цел от 999 превозни средства, той може да поръча 15 електромобила ID.3 и 25 броя ID.4.
Според медията, ако си поръчате автомобил ID.3, той няма да ви бъде доставен в рамките на тази година.
Новите мерки обхващат и други марки на групата. Audi Q4 E-Tron няма да бъде наличен до средата на 2023 г., а при хибридната версия Octavia също се очакват големи забавяния. Ако поръчате модела сега, той ще бъде доставен най-рано през август 2023 г.
В същото време Volkswagen планира да съкрати почти всички нощни смени в основния си завод във Волфсбург, тъй като най-големият европейски автомобилен концерн по пазарен дял продължава да страда от недостига на полупроводници. Очаква се тази мярка да влезе в сила от началото на второто тримесечие.
Решението предизвика критиките от страна на ръководителя на работническия съюз в групата Даниела Кавало, която заяви, че трябва да се намери компромисен вариант относно компенсациите.
„Нашите колеги не са отговорни за факта, че компанията не може да отговори на нарастващите резервации, тъй като нямаме възможност да произвеждаме превозните средства поради липсата на полупроводници“, посочва Кавало. „Ще се борим за частична компенсация“, добавя тя.
Единствено поточната линия, на която се сглобяват Tiguan, Touran и Seat Tarraco ще работи с всички налични смени, изтъкват от Volkswagen.
През ноември главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс намекна за съкращения на работните места, за да може концернът да остане конкурентоспособен срещу международни конкуренти като Tesla Inc. и да ускори своя преход към електрическа мобилност.
„Неизбежно е да коригираме нашия модел за смените, за да поддържаме конкурентоспособност и сигурни работни места в дългосрочен план“, коментира Гунар Килиан, член на борда на директорите, отговарящ за персонала. „За съжаление тази стъпка ще включва и съкращения на работната сила и загуба на компенсации за нощната смяна“, добавя той.
Volkswagen не очаква световният недостиг на полупроводници да отшуми окончателно преди края на тази година, въпреки че прогнозира леко разхлабване през второто полугодие, казва Мурат Аксел, ръководител на доставките, пред Automobilwoche.
По думите му налице са ясни структурни проблеми, на фона на които търсенето ще продължи да изпреварва предлагането в автомобилната индустрия.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец