Френският доставчик на автомобилни части Valeo SA ще придобие дела на германската компания Siemens AG в тяхното петгодишно съвместно предприятие за компоненти за електрически автомобили, за да укрепи позицията си на бързо разрастващия се пазар на електромобили, съобщава Bloomberg.
Valeo ще придобие 50-процентния дял на Siemens в предприятието срещу 277 млн. евро, като сделката ще увеличи нетния дълг на френския концерн със 741 млн. евро.
Придобиването „разкрива слаби перспективи за рентабилност“, пише в бележка до клиенти анализаторът на Citigroup Inc. Габриел Адлер, като добавя, че перспективите на компанията за печалбата и приходите са по-ниски от очакваното.
Valeo прогнозира, че предприятието ще подобри своята рентабилност през следващите години. В същото време компанията обяви план за съвместно разработване на електрически двигател с френския автомобилен концерн Renault SA.
„От стратегическа гледна точка това е много важна стъпка за Valeo“, посочва главният изпълнителен директор на доставчика Кристоф Перила пред журналисти. „Условията на сделката са добри и тя се случва в точния момент“, добавя той.
Електрификацията
Производителите на авточасти преразглеждат дейността си, за да бъдат в крак с ускоряващия се преход към автомобили с нулеви нива на емисии на парникови газове. По-рано тази седмица конкурентът Faurecia SA представи новите си финансови цели и брандиране, след като пое контрола над Hella Gmbh & Co. в опит да засили своя бизнес с фокус върху електромобилите.
Valeo и Siemens обединиха усилията си в съвместното предприятие Valeo Siemens eAutomotive GmbH през 2016 г., за да произвеждат електрически двигатели, оси и електроника за задвижващите системи за плъгин хибриди и напълно електрическите превозни средства.
В сряда Perillat заяви, че пазарът „расте много бързо“ и прогнозира годишен ръст от 17,5% до 92 млрд. евро през 2030 г.
Автомобилни производители като Stellantis NV и Volkswagen AG продължават да пускат на пазара нови модели електромобили на фона на мащабни ангажименти за електрификация на стойност десетки милиарда евро, но остава неясно до каква степен ще постигнат независимост по отношение на производството на компоненти.
Perillat повтори предишната си прогноза, според която 40% от общия пазар на компоненти за електромобили ще бъде в ръцете на доставчиците.
До края на 2022 г. повече от 90 електрически и плъгин хибридни модела ще бъдат оборудвани с електрически задвижващи системи, двигатели, инвертори и бордови зарядни устройства на Valeo, изтъкват от компанията.
Siemens заяви, че продажбата на неговия дял ще увеличи печалбите му с около 300 милиона евро през второто фискално тримесечие. Компанията обновява портфолиото си, за да се съсредоточи върху софтуера и да се дистанцира от оборудването.
Valeo начерта поредица от финансови цели за базираното в Ерланген, Германия звено, което ще бъде обединено с нейния бизнес, свързан със задвижващия механизъм при електромобилите.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век