Японският разработчик Sumitomo Electric Industries ще прехвърли своето производство на автомобилни кабели от Украйна в Румъния и Мароко заради продължаващата инвазия на Русия, съобщава Nikkei Asia Review.
Sumitomo ще добави производствени линии в румънските и мароканските си заводи, след като в края на миналия месец прекрати дейността си в своя завод в Западна Украйна. Предвид липсата на перспективи за възобновяване на производството и геополитическите рискове Sumitomo реши да преразгледа веригите си на доставка, вместо да се насочи към спиране, изтъкват от компанията.
Разходите за прехвърляне на производството се оценяват на повече от 10 млрд. йени (83,9 млн. долара). Един от основните клиенти на Sumitomo, германската автомобилна група Volkswagen, може да покрие част от разходите.
Кабелите представляват ключов компонент в устройството на автомобилите. Прехвърлянето на производството е труден процес, тъй като дизайнът и видовете използвани конектори се различават за всеки модел автомобил и обучението на работниците за тяхното изработване отнема време.
Приблизително 6 хил. души са работили в украинския завод, който е отговорен за около 10% от европейското производство на Sumitomo, и доставя кабели за модели като Volkswagen Golf.
Въпреки прехвърлянето Sumitomo няма да закрие фабриката.
Японският концерн не е единственият представител на автомобилната индустрия, който предприема прехвърляне на производствени мощности или решава да преустанови работа в Украйна. Volkswagen спря производството на автомобили в Германия и в други части на Европа поради недостиг на кабели и други компоненти, като същевременно компанията беше принудена да спре или да намали производството в източноевропейските си заводи. Вместо това групата планира да сглобява повече превозни средства в Америка и Китай.
Германската Leoni, която спря производството на кабели в Украйна, също обсъжда с Volkswagen прехвърляне на дейността си.
Ежегодно в Украйна се произвеждат кабели, достатъчни за 500 хил. до 1 милион превозни средства, според изчисления на IHS Markit. Тъй като Украйна е ключов производител за европейския пазар, въздействието от руската инвазия може да се разпространи и върху други автомобилни производители.
Международните автомобилни концерни продължават да се сблъскват със сътресения в рамките на веригите на доставка, след като през 2021 г. трябваше да се справят с недостига на полупроводници, който се очаква да отшуми до края на тази година.
Много от тези компании прекрояват своята мрежа от доставчици и производствени планове. Те все повече се стремят да ограничат своята зависимост от Китай, като диверсифицират доставките, насочвайки се към страни от Югоизточна Азия.
Източноевропейските държави като Полша и Чехия вече са дом на много фабрики за авточасти поради ниските разходи за труд. Но нарастващото противоречие между Русия и Запада принуждава компаниите да преструктурират веригите си на доставка в региона, както и да поддържат по-силно европейско производство.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?