След като в продължение на месеци имаше известен застой около очаквания с нетърпение проект за изграждане на автомобилната фабрика край Ловеч, най-сетне има и конкретно раздвижване, след като инвеститорът е задействал входирането на част от нужните документи.
В сряда от писмо на директора на РИОСВ инж. Зорница Йоткова до кмета на Община Ловеч Корнелия Маринова от 23 май 2022 г. стана ясно, че в Регионална инспекция по околната среда и водите - Плевен е постъпило инвестиционно предложение за „Изграждане и управление на иновативен завод за сглобяване на електрически автомобили “e.GO“. Като възложител е посочен „НЕКСТ.Е.ГО.БЪЛГАРИЯ“ АД, Ловеч.
Бъдещият завод ще се намира в имот, находящ се в „Индустриален парк БАЛКАН“, разположен в Северната промишлена зона на Ловеч. Площта на поземления имот на завода е 173 511 кв. метра. От тази площ около 17 250 кв. м. ще бъдат предвидени за паркинг зони за служители и посетители, за контролно-пропускателен пункт на камиони, паркинг за паркиране и товарене на готовите превозни средства, паркинг с логистично предназначение и тестово изпитание и др.
Investor.bg припомня, че церемонията по първата копка на завода се очаква да се осъществи в средата на юли, година след обявената инвестиция в размер на 140 млн. евро. Преди това плановете предвиждаха началото на строежа на съоръжението да започне през март 2022 г., но това беше отложено.
„Проектът върви по план, а датата за първа копка в средата на юли не означава, че има забавяне в общия график за изпълнение на проекта,” коментира арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Аутомотив Клъстер България" и ръководител на e.GO Mobile България.
Планът на германския концерн за България предвижда в края на 2023 г. заводът да е напълно оборудван и да се направят първите пробни електромобили. Пълномащабното производство ще започне през втората половина на 2024 г., когато ще бъдат възприети и новите стандарти, засягащи производството на автомобили в Европа.
Предвижда се в Ловеч да бъдат произвеждани моделите e.GO Life 70, e.GO Life Sport и e.GO Life Cross. Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са германски производители като Robert Bosch, Continental, ZF, Hella и др. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от обектите на Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 3 години За да стане, требва да се строи :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Най-накрая една позитивна новина за централният север. Ако и магистралата до разклона плевен/ловеч стане до догодина, евала! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Рамадан Аталай към ПП: Обърахте го на джебчийство... разберете, не се краде така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар