Военният конфликт ще ускори много промяната на световната автомобилна индустрия. Тече процес на електрификация и той ще бъде форсиран на фона на увеличената цена на горивата. Твърде вероятно е войната да ускори темпа на електрификация с 2 до 4 години в сравнение с планираното. Това каза арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Аутомотив Клъстер България", в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му, хората ще се ориентират по-бързо към електрически автомобили, но индустрията все още не е напълно готова за това. Той се надява България да се подготви като държава, за да участва в развитието на най-новите технологии за електрификация, автомобилен софтуер, автономни автомобили, които са истински печелившите сектори в автомобилната индустрия с голяма добавена стойност.
„По отношение на електрификацията България трябва да наваксва в сравнение с останалите страни на ЕС, подчерта Любомир Станиславов. – Ние сме една от последните държави, които не са въвели субсидии за закупуване на електрически автомобили, въпреки че се работи активно през последните месеци. Това ще се случи неизбежно, но въпросът е кога и дали ще се забавим с още година и половина.“
Що се отнася до компенсирането на забавянето при веригите на доставки той смята, че това може да стане със създаване на нови мощности. За пример даде работодател в Плевен, който притежава големи мощности в Украйна, но сега се преориентира към България и може би Сърбия.
"Индустрията в Украйна не е много по-различна от тази в България – там има мощности на международни компании, които планират релокиране, включително и на работещите хора в тези предприятия", съобщи Станиславов.
Той посочи, че бежанците все още не са част от българския трудов пазар, но е убеден, че автомобилната индустрия може да им предложи работа. Изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер България" напомни, че има много украинци, инженери и софтуерни инженери, „които и до сега се интегрираха успешно, защото техният бит, култура, религия и обичаи са много близки с българските“.
Според Станиславов за автомобилния сектор в момента кризата е особена – няма криза на търсенето, а на предлагането. Той подчерта, че в САЩ вече се продават електромобили с цена много над препоръчаната, която достига над 50%.
Ще претърпят ли спад продажбите на автомобили? Какви ще са последствията след спряното производство и продажби от Русия? Ще се наводни ли руският пазар с китайски автомобили? Как ще се отразят на украинските заводи войната и коронавирусната пандемия?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
преди 3 години За цените на горивата, съм съгласен. Ама идват още тези на енергия, транспорт, труд (неизбежно), а добивът на тази енергия, за зареждане, докато стане безплатен, всички ние, ще се пенсионираме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Електрификацията на ахтонобилите, добре. Ама за да вървят, требе електрификация на държавите, а тя без съвецка власт не върви добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар