Износът на автомобили, произведени в Китай, се възстановява през май, като стойността на доставките на електромобили за други страни се увеличава над два пъти, тъй като коронавирусните мерки в азиатската страна отслабват, съобщава Bloomberg.
Автомобилните производители, които разполагат с мощности в Китай, са доставили до други страни електрически коли на стойност 1,2 млрд. долара, което представлява ръст от 122% спрямо година по-рано. Данните показват и почти трикратно увеличение в сравнение с април, когато автомобилните фабрики в Чанчун и Шанхай бяха частично или напълно затворени заради коронавируса.
Общият износ на леки коли, изградени в Китай, достига 2,8 млрд. долара – четвъртият по големина месечен размер на стойността на доставките за последните няколко години.
Докато продажбите на вътрешния пазар се понижават в 11 от последните 12 месеца, автомобилните концерни там увеличават доставките за други страни, като износът само през първите пет месеца на годината надхвърля общия за 2020 г.
к1
Основната дестинация на тези доставки е Европа, към която са насочени почти половината от доставките на произведени в Китай автомобили и около три четвърти от електромобилите. Голяма част от останалите бройки са доставени в други страни от Азия.
Сегашният излишък на производствен капацитет за електромобили в Китай и слабите вътрешни продажби сигнализират, че страната ще продължи със силните доставки отвъд граница в средносрочен план, коментира Стивън Дайър, управляващ директор на базираната в Шанхай консултантска фирма AlixPartners.
Китай е отговорен за почти 60% от световния износ на електрически превозни средства през 2021 г., като тази му роля се запазва и през 2022 г., въпреки че новата фабрика на Tesla в Европа може да предизвика спирачен ефект за азиатската страна, добавя Дайър.
к2
Tesla успя да достави повече от 22 хил. произведени в Китай автомобила за други страни през май, след като изнесе само 60 през март и нито един през април, когато спря монтажа поради блокирането в Шанхай.
„Възобновяването на производството в Шанхай има голям принос за износа на автомобили“, споделя от своя страна Цю Донгшу, генерален секретар на Китайската асоциация за леки автомобили, по време на брифинг по-рано този месец. Износът на електрически превозни средства достига 21% от общите доставки, подкрепен от възстановяването на големи автомобилни производители, включително Tesla и SAIC Corp., които са базирани в Шанхай, добавя Цю.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн