Акциите на канадския производител на електрически камиони и автобуси Lion Electric Co. поскъпнаха с 11%, след като компанията отчете рекордно висок брой доставки за третото тримесечие, съобщава Bloomberg.
Lion Electric е доставила 156 превозни средства, почти четири пъти повече спрямо същия период на миналата година. Въпреки това концернът трябва да ускори допълнително производството, ако иска да си осигури продажби на вече запазени 2408 превозни средства, чиято обща стойност е оценена на 575 млн. долара.
„Пазарът казва, че сме изключително напреднали, изключително надеждни и имаме вертикална интеграция, което е абсолютно фантастично“, изтъква главният изпълнителен директор Марк Бедар в интервю за Bloomberg.
Компанията загуби 17,2 млн. долара, като това е по-малко от очакваната от анализаторите загуба от 20,5 млн. долара.
Големите инвестиции са от решаващо значение за увеличаване на производствения капацитет, добавя Бедар, който обаче не предоставя насоки относно рентабилността.
2022 г. се оказа трудна за производителите на електрически превозни средства, като инвеститорите обърнаха гръб на нерентабилните фирми, които изискват много капитал, преди да започнат да генерират печалба. Индексът за възвръщаемост на електрическите превозни средства на Bloomberg се понижава с 30% тази година.
Въпреки ценовия ръст на книжата на Lion Electric, акциите ѝ са изгубили 64% до момента от началото на годината.
Компанията наскоро започна производството на електрически автобуси в ново съоръжение в Джолиет, Илинойс, като подготвя фабрика за батерии, която трябва да заработи през декември в Мирабел, Квебек. Общият прогнозен капацитет на Lion Electric може да достигне 22 500 превозни средства годишно.
„Lion наистина се засилва“, каза Грегъри Третиак, главен финансов директор на Power Corp., най-големият акционер в компанията с 35% дял.
Caisse de Depot et Placement du Quebec, вторият по големина пенсионен фонд в Канада, се ангажира с първата си инвестиция в Lion Electric тази седмица, като се присъедини към Finalta Capital в кредитна линия от 30 млн. канадски долара (22,5 млн. щатски долара).
„Това не е извънредна помощ“, обяснява Бедард, добавяйки: „Това е допълнение към нашата кредитна линия“.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим