IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Stellantis обмисля да произвежда достъпни електромобили в Индия

Страната попада във фокуса на компанията на фона на засилващите се търкания между Китай и Запада

11:50 | 25.11.22 г.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес. Снимка: Bloomberg L.P.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес. Снимка: Bloomberg L.P.

Stellantis признава, че в момента не може да произвежда достъпни електрически превозни средства в Европа и планира да обособи производство, което предлага по-ниски разходи, на пазари като Индия, заяви главният изпълнителен директор на концерна Карлос Таварес, цитиран от Ройтерс.

Ако Индия, със своята евтина база от доставчици, успее да постигне целите на компанията за качество и разходи до края на 2023 г., това може да отвори вратата за износ на електромобили на други пазари, изтъква Таварес.

„Засега Европа не е в състояние да произвежда достъпни електромобили. Така че голямата възможност за Индия би била да продава компактни електромобили на достъпна цена, защитавайки рентабилността“, добавя изпълнителният директор пред журналисти по време на кръгла маса в Индия.

Stellantis инвестира мащабно в електромобили и планира да произведе десетки нови модели през следващите няколко години, но Таварес предупреди през октомври, че пазарът може да очаква достъпни електрически коли от компанията едва след пет-шест години.

При първото си посещение в Индия, откакто пое ръководния пост в Stellantis, Таварес заяви, че компанията все още разработва план относно износа на електромобили от страната и все още не е взела окончателно решение по темата.

Американските конкуренти на Stellantis – Ford Motor Co. и General Motors Co., изоставиха индийския пазар, четвърти в света по обем на продажбите, след като не успяха да постигнат рентабилност и да прекъснат господството на японския концерн Suzuki Motor Corp. и южнокорейската Hyundai Motor Co.

Докато Таварес и компания се оглеждат за пазари, които предлагат по-ниски производствени разходи, китайските концерни започват агресивно да навлизат в Европа, фокусирани предимно върху купувачи с по-скромни доходи – стратегия, която им осигури лидерството на пазара в Китай.

Stellantis е поредната автомобилна компания, която пренасочи стратегията си относно Китай, където сега планира да бъде нишов играч чрез своите марки Jeep и Maserati, след като заяви, че съвместното ѝ предприятие в страната, произвеждащо Jeep, ще подаде молба за защита от банкрут.

„Налице е нарастващо напрежение между Китай и западния свят. Това ще има последици по отношение на бизнеса. Силата, която е в най-добра позиция да използва тази възможност, очевидно е Индия“, изтъква Таварес.

Индия, където Stellantis продава автомобили на марките си Jeep и Citroen, представлява малка част от глобалните продажби на автомобилния производител, но Таварес смята, че компанията не преследва обем и вместо това иска да се развива постепенно към устойчива рентабилност.

Таварес заяви по-рано, че очаква приходите в южноазиатската държава да нараснат над два пъти до 2030 г., а маржът на оперативната печалба да достигне двуцифрени стойности през следващите няколко години.

Производителят на автомобили планира да пусне своя първи електромобил в Индия – електрическа версия на Citroen C3 - в началото на следващата година.

Stellantis вече произвежда електрически двигатели и батерии, като има и планове да произвежда батерийни клетки. В Индия Таварес също иска да доставя на местно ниво компоненти за електромобили, включително батерии, за да може да бъде конкурентоспособен по отношение на цената.

„Вносните мита за автомобил в Индия са изключително високи. Което означава, че ако искате да имате достъпен електромобил, той трябва да бъде произведен в Индия с индийски доставчици и компоненти“, подчертава Таварес, добавяйки, че компанията ще трябва да се снабдява с най-малко 90% от частите на местно ниво, за да бъде конкурентоспособна.

Последна актуализация: 11:45 | 25.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още