България е първа в Европейския съюз (ЕС) по ръст на продажбите на нови леки коли за 2022 г., показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Докато през декември регистрациите в страната ни се увеличават с 12,9% до 2009 броя спрямо 1780 броя за същия месец на 2021 г., общо за годината те нарастват с 16,9% до 28 684 броя спрямо 24 537 броя година по-рано.
Въпреки ръста през декември обемът на продажбите на нови коли в България е най-ниския от февруари същата година, когато бяха регистрирани 1943 превозни средства.
През декември регистрациите на нови леки коли в ЕС нарастват с 12,8% до 896 967 броя спрямо 795 130 броя година по-рано. Въпреки положителния резултат само два от основните за региона пазари отчитат увеличение на продажбите. Регистрациите в Германия и Италия остават силни в края на годината, нараствайки съответно с 38,1% и 21 на сто през декември. Испания, от друга страна, записва спад от 14,1%, докато продажбите във Франция се свиват с минималните 0,1%.
Продажби на нови леки коли в България през 2022 г. Източник: ACEA
За цялата 2022 г. продажбите в ЕС се понижават с 4,6% до 9 255 930 броя спрямо 9 700 095 броя за 2021 г. – най-ниския годишен обем от 1993 г., когато са регистрирани 9,2 млн. продажби на нови коли. Основната причина за негативния резултат е продължителният недостиг на чипове, който помрачи производството на автомобилните компании през първата половина на годината.
По отношение на основните пазари само Германия успява да запише ръст за годината от 1,1%. Останалите страни - Италия, Франция и Испания – отчитат спадове съответно от 9,7%, 7,8 на сто и 5,4%.
Общо за Европа продажбите за декември се увеличават с 14,8% до 1 091 119 броя спрямо 950 052 броя за същия месец на 2021 г. За цялата година регистрациите на Стария континент се свиват с 4,1% до 11 286 939 броя спрямо 11 774 822 броя година по-рано.
Продажби на нови леки коли в ЕС през 2022 г. Източник: ACEA
Автомобилни компании
Продажбите на Volkswagen Group за 2022 г. се свиват с 5,2% до 2 321 030 броя спрямо 2 447 943 броя за 2021 г. Пазарният дял на германския концерн се свива до 25,1% спрямо 25,2 на сто преди това.
Регистрациите на Stellantis за цялата година се понижават с 14,1% до 1 823 725 броя спрямо 2 122 729 броя година по-рано. Пазарният дял на френско-италианския концерн спада до 19,7% от 21,9 на сто преди това.
Продажбите на Renault Group за 2022 г. отчитат намаление от 4,3% до 984 558 броя спрямо 1 028 884 броя за 2021 г. Пазарният дял остава непроменен на ниво от 10,6%.
През 2022 г. нарастват продажбите на Hyundai Group (+2,6%), Toyota Motor Corp. (+7,7%), Mercedes-Benz (+0,01%) и на Honda (+4,4%).


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа