Звеното на Volkswagen Group за енергия и зарядни станции разглежда различни опции за развитие, включително първично публично предлагане (IPO), заяви пред Ройтерс шефът на подразделеното Елке Теме.
Този бизнес, подобно на всички нелистнати марки на германската група, в това число и звеното за електромобилни батерии PowerCo, преминава през процес на симулация на листване, въведена от главния изпълнителен директор на концерна Оливер Блуме след излизането на борсата на бранда за премиум автомобили Porsche AG миналата година.
Резултатите от тези тестове, които Volkswagen определя като „виртуално IPO“, ще бъдат представени вътрешнофирмено в четвъртък (26 януари), споделя източник, запознат с плановете на ръководството.
Теме, бивш мениджър в RWE, който води енергийния бизнес на автопроизводителя, заяви, че електрическите коли могат да помогнат за стабилизиране на големите колебания в цените на пазара на електроенергия, като действат като временно хранилище на зелена енергия, връщайки към мрежата електроенергията при повишено търсене – метод, известен като двупосочно зареждане.
Но регулаторите трябва първо да създадат рамка, която да направи това решение икономически жизнеспособно. Според Теме това може да се случи през следващите няколко години.
Според анализ на Ройтерс Volkswagen е лидер сред традиционните автомобилни производители със своя инвестиционен план с фокус върху електромобилите на стойност 35 млрд. евро, които ще бъдат вложени в различните аспекти на индустрията до 2025 г.
В средата на декември Volkswagen предупреди, че нарастващите цени на енергията вече притискат търсенето на електромобили в Европа през последните месеци, въпреки че растежът в САЩ компенсира забавянето. Продажбите на електрически превозни средства в Европа продължават да растат, но са „загубили импулса си“, изтъкна Томас Шмал, главен изпълнителен директор на звеното на Volkswagen за компоненти.
Северноамериканският пазар „се развива малко по-бързо, отколкото очаквахме, през последните месеци“ в резултат на стимули като Закона за намаляване на инфлацията (IRA), добавя Шмал. Очаква се търсенето в Европа да се възстанови в средносрочен до дългосрочен план, изтъква още той.
В тази връзка Volkswagen търси алтернативи на установените химии при батериите, които макар да предлагат по-ниска ефективност, са придружени от по-ниски производствени разходи на фона на растящите цени на никела и кобалта.
Алтернативите могат да излязат на пазара веднага след 2026 г., изтъква Шмал.
„Това означава по-малки батерии, защото големите батерии в малките коли увеличават цената“, посочва Шмал, добавяйки: „Средностатистическият клиент изминава с кола 40 километра на ден, така че защо ви е необходим пробег от 500 километра?“.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната