Германската автомобилна група Volkswagen AG е избрала терен в Испания, където ще изгради фабрика за електромобилни батерии, съобщава Automobilwoche, цитирайки концерна.
Това ще бъде втората гигафабрика на Volkswagen, която ще произвежда батерийни клетки.
Дъщерното дружество на най-големия производител на леки коли в Европа, PowerCo, е придобило подходящ парцел и сега търси да наеме служители. Очаква се строителната дейност да започне до края на тази година.
„2023 ще бъде годината на международна експанзия за PowerCo“, изтъква Франк Бломе, ръководител на дъщерното дружество на Volkswagen, основано миналата година. „В Испания сега започваме да изграждаме мениджърския екип и скоро ще стартираме първата строителна дейност“, добавя той.
Изграждането на съоръжението в Испания ще струва около 3 млрд. евро, като фабриката трябва да заработи през 2026 г.
Volkswagen вече си е осигурил 130 хектара площ в търговската зона Parc Sagunt II, като има вариант да бъдат прибавени още 70 хектара. Покупната цена е малко под 64 млн. евро, съобщават източници, запознати със сделката.
След завършване във фабриката се очаква да работят 3000 служители, като капацитетът на съоръжението ще бъде 40 гигаватчаса годишно.
Готовите клетки ще бъдат доставяни до завода на Seat в Марторел и в съоръжението на Volkswagen в Памплона, които ще бъдат преоборудвани изцяло, за да произвеждат единствено електромобили до 2026 г.
PowerCo вече търси работници за новия завод. Звеното е обособило своя централа във Валенсия, откъдето ще контролира бизнеса си в Испания.
Миналата година Volkswagen обяви, че ще изгради втората си батерийна фабрика в Сагунт, но все още не е посочила точното местоположение на съоръжението. Първият завод за клетки на концерна в момента се изгражда в Залцгитер, Германия. Строителството там започна миналото лято, като се очаква съоръжението да влезе в експлоатация през 2025 г.
Volkswagen планира да изгради още подобни фабрики в Източна Европа и Северна Америка, добавя Бломе.
Според някои източници третият завод за батерии на групата ще бъде построен в Чехия. Очакваше се решението по въпроса да бъде взето през 2022 г., но то беше отложено за тази година.
Относно Северна Америка Канада е основният кандидат за изграждане на нова гигафабрика. Volkswagen иска да изгради общо шест завода за батерии в Европа до края на десетилетието.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 години Четете ли друзя , нафтовите печки лекинко поемат към залеза ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар