Пазарът на електрически автомобили в Германия ще претърпи сериозен спад след намаляването на държавните субсидии при покупка на такъв тип превозни средства, предупреждава Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), цитирана от Automobilwoche.
Лобистката група очаква пазарният дял на електрическите коли в страната да се свие с три процентни пункта до 28% през 2023 г. спрямо данните за 2022 г., изтъква президентът на VDA Хилдегард Мюлер пред Welt am Sonntag.
Мрачната прогноза на групата е свързана с очакванията за спад в продажбите на плъгин хибриди – превозни средства, които се задвижват чрез батерия и двигател с вътрешно горене. От началото на годината покупката на тези автомобили вече не подлежи на държавна субсидия. Значително е намалена и помощта за изцяло електрически модели.
Според Мюлер обемът на новите регистрации на плъгин хибриди ще спадне с около 30 на сто до 255 хил. превозни средства. Относно изцяло електрическите автомобили асоциацията очаква ръст на продажбите от 8% спрямо предходната година до 765 хил. превозни средства.
През януари бяха регистрирани около 18 100 изцяло електрически превозни средства и малко под 9 хил. плъгин хибридни коли - рязък спад в сравнение с данните за декември, когато продажбите на чисти електромобили надхвърлиха 100 хил. броя, а тези на плъгин хибриди – близо 70 хил. броя.
В сравнение с януари 2022 г. регистрациите за тези два типа задвижвания се свиват през първия месец на тази година съответно с 13,2 на сто и с 53,2 процента. Експертите предполагат, че много потребители са предпочели да реализират покупките в края на 2022 г., за да се възползват от по-щедрите субсидии.
Намалената държавна помощ ще „окаже отрицателно въздействие върху ръста в дела на електромобилите“, изтъква Мюлер. „Сега е още по-важно да се засили доверието на хората в електромобилността по други начини“, добавя президентът на VDA.
Според нея потребителите се нуждаят от „сигурността да могат да зареждат лесно по всяко време“ своите превозни средства.
За да се постигне целта на германското правителство за 1 млн. зарядни станции до 2030 г., темпът на разширяване на инфраструктурата трябва да се засили петкратно, категорична е Мюлер.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
преди 2 години По-подробно ревю е тест драйв. === https://youtube.com/watch?v=SnmNZNoW0js отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Най-продаваният електроавтомобил в света от ценовата категория над $70 000. NIO ES7 по улиците на Германия === https://***.youtube.com/watch?v=NH6LnhoSDx4 отговор Сигнализирай за неуместен коментар