Софтуерът, използван в модела Golf на германската автомобилна група Volkswagen AG, регулиращ потока от изгорели газове въз основа на външната температура, не отговаря на законовите изисквания, постанови германски съд.
Институцията е отменила разрешение на германския транспортен регулатор, което позволява на Volkswagen да внедри софтуера в своите модели след скандала „Дизелгейт“, съобщава Bloomberg.
Зад решението на съда лежи заведено дело от екологичната група DUH, която посочва, че постановлението може да доведе до мащабно преоборудване на около 10 млн. превозни средства или тяхното изтегляне от пътищата.
Сега DUH планира да се фокусира върху други модели на Volkswagen и да предприеме действия срещу BMW AG и Mercedes-Benz Group AG.
Екологичната група твърди, че властите са позволили на Volkswagen да избегне по-строги мерки след „Дизелгейт“ относно своите дизелови модели, използвайки софтуер за регулиране на емисиите. DUH постигна победа, след като европейски съд постанови, че технологията на Volkswagen трябва да отговаря на разпоредбите на Европейския съюз (ЕС).
Автомобилният концерн заяви след съдебното решение, че софтуерът е необходим за овладяване на рисковете за двигателя, за да се избегнат щети или дори инциденти и би било безотговорно да се продават автомобили без него.
Решението може да бъде обжалвано, така че няма непосредствена заплаха регулаторите да отнемат лицензи за експлоатацията на автомобили или да наредят преоборудване на хардуера, добавя автомобилният производител.
Не за първи път екоорганизация се изправя в съда срещу Volkswagen с твърдения за употреба на неправомерни технологии или други обвинения, свързани с екологичния отпечатък на автомобилната група. В края на 2021 г., в отделно дело, заведено от ръководителите на Greenpeace Германия заедно с екоактивист от друга организация в съда в Брауншвайг, Долна Саксония, се твърди, че големите обеми от емисии на въглероден диоксид, отделяни от дейността на базираната във Волфсбург автомобилна компания, имат значителен принос за климатичната криза в глобален план и последиците от нея. Според ищците бизнес моделът на Volkswagen не е съвместим с целта за ограничаване на покачването на глобалната температура до 1,5 градуса по Целзий спрямо прединдустриалните нива.
Екологичните организации призовават най-големия автомобилен производител в Германия и в Европа да прекрати глобалната продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене най-късно до 2030 г. Ако екоактивистите спечелят в съда, въглеродните емисии в глобален план могат да бъдат съкратени с два гигатона до 2040 г.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа