IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volkswagen води разговори за продажбата на завод в Русия

Германският концерн вече спря производството си в Русия през 2022 г. заради войната в Украйна

16:49 | 01.03.23 г. 1
Автор - снимка
Създател
Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg
Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

Германският производител на автомобили Volkswagen води преговори за продажба на завода си в Калуга, Русия. Говорител на компанията заяви в сряда пред DPA, че се разглеждат различни сценарии за бъдещето на бизнес операциите в Русия. 

„Един от вариантите е да продадем активите на Volkswagen Group Rus, а следователно и завода в Калуга, на трета страна", каза той. „Разговорите по този въпрос продължават, като решението все още не е окончателно“. 

По-рано руската бизнес медия РБК съобщи, без потвърждение от нито една от двете компании, че руският автомобилен дилър „Авилон“ иска да купи завода в Калуга. На фона на войната в Украйна VW спря производството в двата си завода в Русия още през март 2022 г.

Износът на автомобили за Русия също беше спрян за всички марки на групата. След това през май концернът се отказа от производството в руския монтажен завод в Нижни Новгород. Там се осъществяваше съвместно производство с автомобилния производител „Газ“, чийто съсобственик Олег Дерипаска е в списъците със санкции във връзка с войната.

Заводът на Volkswagen в Калуга стартира производство през 2007 г. като мащабен монтажен завод, а две години по-късно се превърна в завод с пълен цикъл на производство. Капацитетът му е 225 хил. автомобила годишно, като през 2021 г. бяха произведени 118 хил. автомобила. В него се произвеждат моделите Volkswagen Tiguan и Polo, както и Skoda Rapid. Но след началото на военната операция на Русия в Украйна работата в обекта бе преустановена.

В отчетите на Volkswagen за третото тримесечие на 2022 г. се посочва намерението на концерна да продаде някои предприятия в Русия. В началото на февруари 2023 г. вестник „Комерсант" посочи руската АФК „Система“ като кандидат-купувач на завода. Но според източници на РБК корпорацията в крайна сметка се е отказала от сделката.

През октомври 2022 г. стана ясно, че друг автомобилен дилър, „Автодом“, е купил завода на Mercedes в Есипово край Москва, който беше открит през 2019 г. и също спря работа миналата пролет след началото на руската война в Украйна. Сделката беше одобрена от президента Владимир Путин в началото на февруари 2023 г. По-рано беше съобщено, че и „Авилон“ също се интересува от завода на Mercedes.

Министерството на промишлеността и търговията обеща да помогне на „Автодом“ да намери технологичен партньор за производството на автомобили на площадката. А генералният директор на автомобилния концерн Андрей Олховски уточни пред „РИА Новости“, че производството ще бъде възобновено след осем-девет месеца, след като бъде постигнато споразумение за нова марка автомобили, които ще се произвеждат там. 

„Рестартирането на производството е поетапен процес. След като изберем конкретна марка, можем веднага да съставим пътна карта за откриването на завода. Средно, след като се договорим за дадена марка, стартирането на завода отнема осем до девет месеца. Но може да има и по-бързи проекти, ако има достатъчно желание и капацитет", уточнява той.  Volkswagen води преговори за продажба на завода си в Калуга. Снимка: DPA Volkswagen води преговори за продажба на завода си в Калуга. Снимка: DPA

Анализатори спекулират, че партньорът на търговеца ще бъде китайски автомобилен производител. Според руския канал в Telegram „Русский автомобиль“ площадката на бившия завод на Volkswagen също ще бъде използвана за производство на китайски автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:49 | 01.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 9 rate down comment 3
zelka007
преди 1 година
съоръжението на mercedes го спряха поради проблеми с качеството на сглобката ... и май не успяха да го стартират втори път ... а VW са стартирали съоръжението в Калуга през 2007 и 15г по-късно продължава да е натоварено само 50% , при условие че в цял свят имат нечовешки ръст на продажбите ... голем бизнес в тази велика и могъща страна , а друзя ?! Polo и Fabia са модели за банковите и търговските автопаркове ... и не са успели да натоварят линията ... :))) ... правилно продават !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още