IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Mazda ще назначи бившия шеф на бизнеса си в САЩ за изпълнителен директор

62-годишният Масахиро Моро ще замени Акира Марумото, който ще продължи да работи в компанията като съветник

09:59 | 18.03.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Mazda Motor Corp. ще назначи ветеран с 40-години опит в японския автомобилен концерн компанията за свой президент и главен изпълнителен директор, съобщава Ройтерс. Масахиро Моро ще заеме ръководните постове, докато концернът увеличава разходите за електрификация и обмисля инвестиции в производство на батерии.

62-годишният Моро, който в момента е директор и управляващ директор в компанията, в миналото ръководи бизнеса на Mazda в Северна Америка.

Той ще бъде назначен официално на новите позиции след одобрение на акционерите и директорския борд през юни, информират от компанията.

Сегашният президент и главен изпълнителен директор Акира Марумото, който е на тези позиции от 2018 г., ще се оттегли през лятото. Марумото ще продължи да работи като съветник, съобщава Nikkei.

Рокадите в ръководството се случват на фона на ангажимента на Mazda, в която Toyota държи 5,1%, да стимулира електрификацията на своето продуктово портфолио. През ноември концернът представи план за разходи от 1,5 трлн. йени (11,28 млрд. долара) за преминаване към електромобили.

„Нашият бизнес в САЩ в момента се разраства много силно“, изтъква Моро по време на пресконференция в централата на Mazda в Хирошима, като обеща да разработи подробно средносрочната стратегия на автомобилния производител.

Моро изтъква, че се надява Mazda да разшири бизнеса си в САЩ, като обнови търговските представителства, чийто брой достига 360. Всеки дилър ще бъде стимулиран да продава по 1000 автомобила годишно.

Mazda също така номинира Джеф Гайтън, настоящият ръководител на звеното на компанията в Северна Америка, за главен финансов директор и помощник на президента в очакване на одобрението на акционерите и борда.

Компанията се стреми да укрепи позицията си на пазара в САЩ с помощта на Toyota, произвеждайки кросоувъри Mazda CX-50 в завода, който построи в Хънтсвил, Алабама, заедно с много по-големия си сънародник.

Mazda, която отбеляза глобални годишни продажби от 1,25 милиона автомобила през последната фискална година, се сблъсква с нарастваща конкуренция в САЩ и Китай, както и с последиците от глобалния недостиг на чипове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:03 | 18.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още