Mazda Motor Corp. не очаква да има проблеми с поддържането на производството в Япония за момента въпреки продължаващите блокировки заради коронавируса в Китай, тъй като автомобилният производител разполага с достатъчно запаси от части, съобщава Ройтерс, цитирайки представител на компанията.
Строгите анти-Covid мерки в Шанхай и други части на Китай тази година принудиха базираната в Хирошима японска автомобилна компания да спре производството за 11 дни в своите два завода там поради липса на компоненти.
„Една от мерките, които предприемаме сега, за да намалим риска, е да пренесем инвентара в Япония“, изтъква Такеши Мукай, управляващ директор в Mazda.
Автомобилният производител иска да гарантира, че може да издържи един месец на блокадите в Китай и поне още един на последствията от тези мерки, добавя Мукай.
Mazda заяви през август, че ще поиска от своите доставчици на части да увеличат запасите си в Япония и да произвеждат компоненти извън Китай като част от усилията на компанията за укрепване на своите вериги на доставки.
Активността в рамките на производството и услугите в Китай се сви допълнително през ноември до 7-месечно дъно, тъй като Пекин продължава да разчита на своята политика за нулева толерантност към разпространението на коронавируса.
Миналата седмица Mazda обяви, че планира да вложи около 1,5 трлн. йени (10,6 млрд. долара) до 2030 г. в електрификация на продуктовото си портфолио, присъединявайки се към други международни концерни, които вече поеха по този път. Компанията ще се обедини с базираната в Канагава, Япония, Envision AESC Group, основен производител на автомобилни батерии и собственост на китайска компания, за да си осигури батерии и да увеличи производството на електромобили в своите заводи в островната страна, споделят източници, запознати с плановете на Mazda.
Очаква се концернът да похарчи няколкостотин милиарда йени за закупуване на батерии до 2030 г., докато се опитва да намали фиксираните разходи чрез външни покупки.
Mazda има утвърдена репутация по отношение на технологиите за двигатели с вътрешно горене, включително за масовото производство на първия в света ванкелов двигател. Компанията ще намали драстично новите инвестиции в бензинови и дизелови превозни средства и ще премине от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства като електромобили и плъгин хибриди.


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?