Mazda Motor Corp. не очаква да има проблеми с поддържането на производството в Япония за момента въпреки продължаващите блокировки заради коронавируса в Китай, тъй като автомобилният производител разполага с достатъчно запаси от части, съобщава Ройтерс, цитирайки представител на компанията.
Строгите анти-Covid мерки в Шанхай и други части на Китай тази година принудиха базираната в Хирошима японска автомобилна компания да спре производството за 11 дни в своите два завода там поради липса на компоненти.
„Една от мерките, които предприемаме сега, за да намалим риска, е да пренесем инвентара в Япония“, изтъква Такеши Мукай, управляващ директор в Mazda.
Автомобилният производител иска да гарантира, че може да издържи един месец на блокадите в Китай и поне още един на последствията от тези мерки, добавя Мукай.
Mazda заяви през август, че ще поиска от своите доставчици на части да увеличат запасите си в Япония и да произвеждат компоненти извън Китай като част от усилията на компанията за укрепване на своите вериги на доставки.
Активността в рамките на производството и услугите в Китай се сви допълнително през ноември до 7-месечно дъно, тъй като Пекин продължава да разчита на своята политика за нулева толерантност към разпространението на коронавируса.
Миналата седмица Mazda обяви, че планира да вложи около 1,5 трлн. йени (10,6 млрд. долара) до 2030 г. в електрификация на продуктовото си портфолио, присъединявайки се към други международни концерни, които вече поеха по този път. Компанията ще се обедини с базираната в Канагава, Япония, Envision AESC Group, основен производител на автомобилни батерии и собственост на китайска компания, за да си осигури батерии и да увеличи производството на електромобили в своите заводи в островната страна, споделят източници, запознати с плановете на Mazda.
Очаква се концернът да похарчи няколкостотин милиарда йени за закупуване на батерии до 2030 г., докато се опитва да намали фиксираните разходи чрез външни покупки.
Mazda има утвърдена репутация по отношение на технологиите за двигатели с вътрешно горене, включително за масовото производство на първия в света ванкелов двигател. Компанията ще намали драстично новите инвестиции в бензинови и дизелови превозни средства и ще премине от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства като електромобили и плъгин хибриди.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони