Японските производители на автомобили са готови да приемат всички опции на задвижване, от водород до по-екологично гориво за двигатели с вътрешно горене, за да постигнат целите за въглероден неутралитет, заяви председателят на японската автомобилна индустрия Акио Тойода, цитиран от Bloomberg.
„Електромобилите с батерии са една от важните опции за разрешаване на проблема, но не са единствената опция“, изтъква Тойода, който е и президент на Toyota Motor Corp. – най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял. Като производители, които се конкурират в световен мащаб, „трябва да предлагаме разнообразни възможности за различните потребители или шофьори на автомобили“, добавя той.
Коментарите на Тойода отразяват твърденията на анализаторите и екологичните групи, че като цяло японските автомобилни компании изостават от своите чуждестранни конкуренти по отношение на електрификацията. Докато много западни съперници, като General Motors Co., обещаха да електрифицират цялото си продуктово портфолио, Toyota се ангажира да предложи „най-широкия възможен“ набор от задвижвания, за да направи автомобилите си по-екологични. Въпреки това японската група е отделила 4 трлн. йени (28,7 млрд. долара) за електрифициране на своята гама, с цел да продава 3,5 млн. превозни средства с батерии годишно до края на десетилетието.
Toyota ще развива дейности, насочени към приемането на по-разнообразни опции за постигане на въглероден неутралитет на срещата на върха на Г-7 която трябва да се проведе следващата година в Хирошима, коментира Сейчи Нагацука, заместник-председател на индустриалната автомобилна асоциация.
Наред с други опции, японските автопроизводители проучват потенциала на синтетичните горива.
По-рано този месец правителството на Япония предупреди, че новите данъчни кредити за електрически превозни средства в САЩ в крайна сметка може да ограничат по-нататъшните инвестиции на японските автомобилни концерни в страната и да засегнат заетостта в най-голямата икономика в света. Предупреждението отразява силните опасения, че подписаният от американския президент Джо Байдън Закон за намаляване на инфлацията (IRA) поставя концерни като Toyota, Honda, Nissan и Mitsubishi в неизгодно положение на ключовия за тях северноамерикански пазар.
„Възможно е японските производители на автомобили да се поколебаят да направят допълнителни инвестиции за електрификация на превозните средства“, сигнализира правителството на островната страна, като добавя: „Това може да окаже отрицателно въздействие върху разширяването на инвестициите и заетостта в САЩ“.
През септември Акио Тойода заяви, че електромобилите се нуждаят от още време, за да станат масов транспорт и да изместят конвенционалните автомобили. Той обърна внимание на новите регулации на Калифорния относно автомобилния транспорт, като посочи, че новите изисквания на американския щат за нулеви емисии до 2035 г. ще бъдат „трудни“ за изпълнение.
Той защити стратегията на Toyota относно електрическите превозни средства, която беше разкритикувана от някои екологични организации като недостатъчно амбициозна. „Както при напълно автономните коли, които вече трябваше да караме досега, на електромобилите ще им трябва повече време, за да се превърнат в масов транспорт“, изтъкна Тойода.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата