Японските производители на автомобили са готови да приемат всички опции на задвижване, от водород до по-екологично гориво за двигатели с вътрешно горене, за да постигнат целите за въглероден неутралитет, заяви председателят на японската автомобилна индустрия Акио Тойода, цитиран от Bloomberg.
„Електромобилите с батерии са една от важните опции за разрешаване на проблема, но не са единствената опция“, изтъква Тойода, който е и президент на Toyota Motor Corp. – най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял. Като производители, които се конкурират в световен мащаб, „трябва да предлагаме разнообразни възможности за различните потребители или шофьори на автомобили“, добавя той.
Коментарите на Тойода отразяват твърденията на анализаторите и екологичните групи, че като цяло японските автомобилни компании изостават от своите чуждестранни конкуренти по отношение на електрификацията. Докато много западни съперници, като General Motors Co., обещаха да електрифицират цялото си продуктово портфолио, Toyota се ангажира да предложи „най-широкия възможен“ набор от задвижвания, за да направи автомобилите си по-екологични. Въпреки това японската група е отделила 4 трлн. йени (28,7 млрд. долара) за електрифициране на своята гама, с цел да продава 3,5 млн. превозни средства с батерии годишно до края на десетилетието.
Toyota ще развива дейности, насочени към приемането на по-разнообразни опции за постигане на въглероден неутралитет на срещата на върха на Г-7 която трябва да се проведе следващата година в Хирошима, коментира Сейчи Нагацука, заместник-председател на индустриалната автомобилна асоциация.
Наред с други опции, японските автопроизводители проучват потенциала на синтетичните горива.
По-рано този месец правителството на Япония предупреди, че новите данъчни кредити за електрически превозни средства в САЩ в крайна сметка може да ограничат по-нататъшните инвестиции на японските автомобилни концерни в страната и да засегнат заетостта в най-голямата икономика в света. Предупреждението отразява силните опасения, че подписаният от американския президент Джо Байдън Закон за намаляване на инфлацията (IRA) поставя концерни като Toyota, Honda, Nissan и Mitsubishi в неизгодно положение на ключовия за тях северноамерикански пазар.
„Възможно е японските производители на автомобили да се поколебаят да направят допълнителни инвестиции за електрификация на превозните средства“, сигнализира правителството на островната страна, като добавя: „Това може да окаже отрицателно въздействие върху разширяването на инвестициите и заетостта в САЩ“.
През септември Акио Тойода заяви, че електромобилите се нуждаят от още време, за да станат масов транспорт и да изместят конвенционалните автомобили. Той обърна внимание на новите регулации на Калифорния относно автомобилния транспорт, като посочи, че новите изисквания на американския щат за нулеви емисии до 2035 г. ще бъдат „трудни“ за изпълнение.
Той защити стратегията на Toyota относно електрическите превозни средства, която беше разкритикувана от някои екологични организации като недостатъчно амбициозна. „Както при напълно автономните коли, които вече трябваше да караме досега, на електромобилите ще им трябва повече време, за да се превърнат в масов транспорт“, изтъкна Тойода.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена