Френско-италианският автомобилен концерн Stellantis NV ще се нуждае от една или дори две допълнителни гигафабрики за електромобилни батерии в САЩ, за да постигне целите си за производството, обяви главният изпълнителен директор на компанията Карлос Таварес, цитиран от Ройтерс.
Според Таварес, който говори по време на церемонията по откриването на първата батерийна фабрика във Франция, автомобилният производител ще трябва да изгради още подобни съоръжения в Северна Америка, където вече обяви планове за строеж на два завода за производство на батерии.
Законът за намаляване на инфлацията (IRA) създаде "много благоприятни" инвестиционни условия в страната, добавя Таварес.
Stellantis, която контролира марки като Fiat и Peugeot, се стреми към глобален капацитет за производство на батерии, еквивалентен на 400 гигаватчаса (ГВтч) до 2030 г.
Концернът вече обяви изграждането на завод в Канада и в американския щат Индиана, както и три подобни съоръжения в Европа, с общ производствен капаците от 120 ГВтч.
Междувременно гигафабриката във Франция подчертава надпреварата между европейските страни за привличане на международни компании за производство на електромобили и свързаните с тях компоненти, докато светът се насочва към локализиране на веригите на доставка и към все по-протекционистки политики в стремежа си към въглероден нуетралитет.
Съоръжението на Automotive Cells Company (ACC) – съвместно предприятие между Stellantis, Mercedes-Benz AG и TotalEnergies – включва споделена инвестиция в размер на 2 млрд. евро, като френското правителство и местните власти осигуряват почти половината от сумата.
Заводът ще произвежда литиево-йонни батерии, като се очаква да бъде въведен в експлоатация по-късно тази година с първоначален капацитет от 13 гигаватчаса (ГВтч), който ще бъде увеличен до около 40 ГВтч - достатъчно, за да покрие търсенето на около 500 хил. автомобила годишно.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа