IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lucid се готви да навлезе на пазара в Китай с опция за местно производство

За момента от компанията потвърждават само плана за внос на електромобили на най-големия пазар в света

16:18 | 08.06.23 г.
Електрическият модел на Lucid Air, изложен в Барселона. Източник: Bloomberg L.P.
Електрическият модел на Lucid Air, изложен в Барселона. Източник: Bloomberg L.P.

Американският производител на луксозни електрически превозни средства Lucid Group се готви да навлезе на най-големия автомобилен пазар в света, обяви в четвъртък ръководителят на китайските операции на концерна Джу Дзюен, цитиран от Ройтерс.

Lucid ще продава вносни автомобили в Китай, като същевременно обмисля обособяване на местно производство, споделя източник, запознат с въпроса.

Джу потвърди пред Ройтерс, че компанията се готви да навлезе на китайския пазар. Той отказа да коментира плановете за местно производство.

Ветеранът от автомобилната индустрия преди това е работил в Jidu Motor, подразделение за електромобили на местния технологичен гигант Baidu, а по-рано ръководи проекта Mach-E на Ford Motor в Китай.

Миналата седмица Lucid заяви, че планира да набере около 3 млрд. долара чрез предлагане на акции, почти две трети от които ще дойдат от Фонда за публични инвестиции на Саудитска Арабия (PIF).

Джу каза, че финансирането ще помогне на Lucid „да осигури по-бързо усъвършенстваната електромобилна технология и продуктово изживяване на индустрията и потребителите в световен мащаб“.

"Китай също я очаква с нетърпение", изтъква той.

Lucid, подобно на своите конкуренти, се бори с нарастващата загуба и намалените парични резерви на фона на опасенията от рецесия и ценовата война, предизвикана от пазарния лидер Tesla.

Миналия месец компанията намали производствената си прогноза за 2023 г. и отчете по-ниски от очакваните приходи за първото тримесечие, като главният изпълнителен директор Питър Роулинсън се позова на нарастващите лихвени проценти като основно предизвикателство пред пазара.

В САЩ компанията до голяма степен избягва да намалява цените на своя луксозен седан Air, който се предлага при стартова цена от 87 400 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:18 | 08.06.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още