Германският разработчик на литиево-йонни батерии Innolith обяви, че комерсиализира нов вид батерия, I-State, която ще намери приложения при електромобилите и съхранението на енергия, съобщава сайта Just-Auto.
Залагайки на изцяло нова химия, I-State намалява разходите за изграждане на електрически коли и увеличава пробега чрез по-висока плътност – 300 ватчаса на килограм (Wh/kg), използвайки неорганичен електролит. Новата клетка предлага и по-голяма безопасност и повишена производителност поради високата си проводимост.
Клетката може да се използва при температурен диапазон от минус 40 градуса до плюс 60 градуса по Целзий.
Innolith е подписала меморандуми за разбирателство с редица клиенти за доставка на батерията, включително и споразумение с Xerotech за разработване на батерийни пакети за работа в екстремни условия.
По отношение на автомобилната индустрия компанията „работи в тясно сътрудничество с три от 10-те най-големи автомобилни компании и наскоро е подписала меморандум за разбирателство с един от водещите производители на електромобили“, споделя говорител, който не пожела да разкрие имената на въпросните концерни.
Innolith твърди, че технологията I-State е „много подходяща за приложения, които изискват както високи нива на енергия, така и голяма мощност“. Това е постижимо благодарение на „изключително” голямата проводимост на електролита - до четири пъти по-високи нива от тези на конвенционалните литиево-йонни електролити. Тази комбинация, както и подобрената безопасност осигуряват предимство на I-State спрямо популярните в момента литиево-йонни решения.
Innolith разработва и платформата, която ще се произвежда чрез лицензионни споразумения с автомобилни концерни и производители на батерии, споделя компанията.
Клетките I-State използват нова технология, базирана на течен неорганичен електролит, който може да работи при по-високи напрежения от традиционните литиево-йонни батерийни клетки. По-високото напрежение в клетките позволява по-пълноценна употреба на капацитета на катода чрез използване на почти 100% от наличния литий спрямо 80-те процента при настоящите комерсиални аналози.
По-високото напрежение при I-State позволява значително намаляване на катодните метали, използвани в клетката, помагайки на производителите на електромобили да свият разходите и да произвеждат превозни средства, които са по-достъпни за масовия потребител.
Намаляването на количеството литий, кобалт и никел с 20% ще спомогне за облекчаване на опасенията, свързани с околната среда и снабдяването, като същевременно свие масата на батерията със 7-8%.
I-State също така позволява стабилен цикъл на съдържащи манган катоди с намалено съдържание на никел.
Според Маркус Борк, директор „Развитие“ в Innolith, неорганичният електролит може да се прехвърли във веки друг формат на клетка, а същи и в такива, които използват различна от литиево-йонната химия, като например желязо-фосфатните батерии.
Разработчикът посочва, че планира да построи своята първа гигафабрика през 2026 г. в Европа, като реализацията на проекта ще зависи от наличните държавни субсидии.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс