Renault SA и редица технологични партньори на френската автомобилна група показаха футуристичен концептуален автомобил, който подчертава напредъка в биометрията, енергийната ефективност и функциите за киберсигурност, съобщава Bloomberg.
H1st Vision, базиран на дизайна на Renault Scenic и показан в Париж на конференцията VivaTech, предлага 20 иновации, интегрирани чрез сътрудничество на Renault с пет френски технологични групи: производителя на чипове STMicroelectronics NV, софтуерния разработчик Dassault Systemes SE, телекомуникационния оператор Orange SA, компанията за киберзащита Thales SA и IT доставчика Atos SE.
Сред иновациите изпъква технологията за двупосочно зареждане „от автомобила към мрежата“, която свързва електроразпределителната мрежа с колата по време на пиковите периоди на потребление, за да се ограничат комуналните сметки. Системата е изградена около зарядното за кола Mobilize на Renault, с 4G мрежата на Orange, контролерите на STMicro и решенията за киберсигурност на Thales. Този продукт ще бъде наличен с бъдещия модел Renault 5, съобщи консорциумът Software République, който се очаква да бъде пуснат в продажба следващата година.
Производителите на автомобили увеличават инвестициите в дигитални и автономни функции за шофиране, за да генерират допълнителни приходи, като някои концерни като Volkswagen AG изпитват проблеми и се сблъскват със забавяне в имплементирането на комплексен софтуер в превозните средства.
„Това е хоризонтален режим на сътрудничество за разлика от традиционния вертикален режим в автомобилната индустрия“, изтъква Ерик Феунтеун, главен оперативен директор на Software République, от името на Renault. „Мобилността е толкова преплетена с различни екосистеми – град, енергия, телекомуникации – че не може да се управлява само по вертикален начин“, добавя той.
Software République е основана през 2021 г. и вече е пуснала пет междуфирмени проекта със скромни досега приходи от 30 млн. евро. Очаква се в бъдеще да бъдат реализирани още двадесет проекта.
Концептуалната кола, показана на събитието VivaTech, е създадена за шест месеца от около 100 инженери, след като главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео проведе разговори със своя колега Патрис Кен от Thales, докато е на посещение в една от лабораториите за иновации на компания.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа