Aston Martin си осигури сделка, която ще предостави на американската Lucid Group 3,7% дял в британския автомобилен концерн в замяна на достъп до нейната "високопроизводителна" технология, съобщава Ройтерс.
След одобрение от акционерите Aston Martin ще издаде около 28,4 млн. нови обикновени акции на Lucid Group. Освен това ще направи поетапни плащания в брой към стартъпа на обща стойност около 232 млн. долара.
Електрификацията на продуктовата гама е скъпо начинание, а автопроизводителите в световен мащаб са обявили инвестиции от около 1,2 трлн. долара с фокус върху този преход. По-малките концерни като Aston Martin разчитат повече на партньорства, за да не изостанат по време на мащабната трансформация.
Британската компания планира да пусне в продажба своя първи електромобил през 2025 г., като досега разчиташе на Mercedes-Benz като основен помощник в електрификацията.
Aston Martin заяви, че Mercedes-Benz няма да увеличи дела си в компанията, както беше планирано, но ще запази около 9% в нея и ще продължи да ѝ предоставя достъп до двигатели и технологии, свързани с електрическата мобилност.
Междувременно споразумението между Aston Martin и Lucid ще осигури на първия „достъп до водещата в индустрията технология на Lucid за неговите (батерийни електрически превозни средства), включително за електрически задвижвания и батерийни системи“.
Lucid и Aston Martin имат общ акционер в лицето на инвестиционния фонд на Саудитска Арабия (PIF), който стана втория по големина акционер в Aston Martin миналата година.
Американският стартъп, който произвежда електрическия седан Air, миналия месец понижипрогнозата си за производство за 2023 г. и отчете по-ниски от очакваните приходи за първото тримесечие.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри