Синдикатът на обединените автомобилни работници разширява стачката си в още предприятия на General Motors и Stellantis. Същевременно Ford е пощадена, защото, според организацията, компанията значително е подобрила предложенията си към работниците.
Председателят на синдиката Шон Фейн коментира в петък, че стачката ще обхване 38 центъра за дистрибуция на части в девет щата в САЩ, съобщава FT.
Стачките до момента се провеждат в три завода за сглобяване на автомобили, в които работят приблизително 13 хил. от 146-те хил. члена на синдиката в Детройт.
Работниците от завода на Ford в Уейн, Мичиган, ще продължат стачката, както и работниците в завода на GM във Уенцвил, Мисури, и завода на Stellantis в Толедо, Охайо.
Синдикатът предупреди в началото на седмицата, че ако не се постигне напредък в преговорите между работниците и работодателите им по условията за труд, стачката ще се разшири. За първи път профсъюзът обявява стачка в предприятия и на трите компании.
От синдиката канят президента на САЩ Джо Байдън да се присъедини към преговорите – ход, който може да принуди държавния глава да избере страна в спора. Изборът му да застане на страната на компаниите или техните стачкуващи работници рискува да отблъсне някои избиратели в политически важните щати Мичиган и Охайо.
Решението стачката да се разпространи в центрове за части, а не други заводи за сглобяване на превозни средства, ще затрудни GM и Stellantis да ремонтират и обслужват превозни средства, които вече са продадени на клиенти. Синдикатът залага, че този ход ще увеличи и публичния, и финансовия натиск върху ръководството на компаниите.
Въздействието от първата седмица на стачката е сравнително приглушено за производителите на автомобили, отчасти поради тактиката на профсъюза да се насочи към конкретни производства. Според IHS Markit GM е произвел около 6300 автомобила по-малко, отколкото би бил при обичайни обстоятелства. Ford е произвел около 4500 автомобила по-малко, а Stellantis – около 5900 автомобила по-малко.
Анализаторът на Deutsche Bank Еманюел Роснер изчислява, че въздействието върху оперативната печалба на компаниите досега е, съответно, 82 млн. долара за GM, 77 млн. долара за Stellantis и 58 млн. долара за Ford.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт