Профсъюзът International Brotherhood of Teamsters поиска от американските регулаторни органи за безопасност на автомобилите да отхвърлят петицията на General Motors за освобождаване на неговото звено за автономни превозни средства Cruise от стандартите за безопасност на превозните средства, съобщава Ройтерс.
През юли изпълняващият длъжността ръководител на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) Ан Карлсън каза, че ще вземе решение "през следващите седмици" по петицията на Cruise, която иска разрешение за разполагане на до 2500 автономни превозни средства годишно.
С петицията, подадена през февруари 2022 г., Cruise търси одобрение от правителството за годишно разполагане на превозни средства без водачи и волани, огледала, мигачи или чистачки.
„Опасно е за другите шофьори, за пешеходците и за работните места от средната класа подобно искане на Cruise“, изтъква Шон О'Брайън, президент на синдиката, в който членуват 1,2 млн. души. Той се позова на „силно тревожните" скорошни инциденти в Сан Франциско.
„Да позволим на тази компания да разшири автопарка си, за да пусне още по-„напреднали“ автомобили без водачи на пътя, би било катастрофално за всички“, категоричен е той.
Cruise обяви в сряда, че огромното мнозинство от публичните коментари, подадени по неговата петиция, са положителни и добави, че „ще продължи да работи в тясно сътрудничество с NHTSA, за да гарантира безопасното и отговорно внедряване на тази технология“.
Cruise иска да разположи своето превозно средство Origin, което има врати като влаковете на метрото и няма инсталирани волани.
Калифорнийският отдел за моторни превозни средства (DMV) заяви през август, че разследва „скорошни опасни инциденти“, включващи превозни средства на Cruise в Сан Франциско, и поиска от компанията да премахне половината си роботаксита от улиците, молба, с която звеното на GM се съгласи. Настоящите безпилотни превозни средства по пътищата разполагат с водач зад волана, който може да се намеси във всеки един момент.
В интервю за Ройтерс от 24 август Карлсън не предложи нов график за решение, но каза, че петицията е фокусирана върху технологии, „които наистина са предназначени за хора и въпросът е дали предоставяме изключения, когато роботът всъщност не разчита на огледалата и т.н.".
През 2018 г. GM подаде петиция до NHTSA да разреши използването на автомобил, построен върху платформата на Chevrolet Bolt, без волани или спирачни педали по пътищата на САЩ. През 2020 г. GM оттегли петицията, след като агенцията не предприе никакви действия.
Петицията е от решаващо значение за GM, тъй като Конгресът от години обсъжда дали да приеме законодателство за роботизираните автомобили.
През декември NHTSA започна официална проверка на безопасността на системата за автономно шофиране в превозните средства, произведени от Cruise, след съобщения за две наранявания при катастрофи.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца