Профсъюзът International Brotherhood of Teamsters поиска от американските регулаторни органи за безопасност на автомобилите да отхвърлят петицията на General Motors за освобождаване на неговото звено за автономни превозни средства Cruise от стандартите за безопасност на превозните средства, съобщава Ройтерс.
През юли изпълняващият длъжността ръководител на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) Ан Карлсън каза, че ще вземе решение "през следващите седмици" по петицията на Cruise, която иска разрешение за разполагане на до 2500 автономни превозни средства годишно.
С петицията, подадена през февруари 2022 г., Cruise търси одобрение от правителството за годишно разполагане на превозни средства без водачи и волани, огледала, мигачи или чистачки.
„Опасно е за другите шофьори, за пешеходците и за работните места от средната класа подобно искане на Cruise“, изтъква Шон О'Брайън, президент на синдиката, в който членуват 1,2 млн. души. Той се позова на „силно тревожните" скорошни инциденти в Сан Франциско.
„Да позволим на тази компания да разшири автопарка си, за да пусне още по-„напреднали“ автомобили без водачи на пътя, би било катастрофално за всички“, категоричен е той.
Cruise обяви в сряда, че огромното мнозинство от публичните коментари, подадени по неговата петиция, са положителни и добави, че „ще продължи да работи в тясно сътрудничество с NHTSA, за да гарантира безопасното и отговорно внедряване на тази технология“.
Cruise иска да разположи своето превозно средство Origin, което има врати като влаковете на метрото и няма инсталирани волани.
Калифорнийският отдел за моторни превозни средства (DMV) заяви през август, че разследва „скорошни опасни инциденти“, включващи превозни средства на Cruise в Сан Франциско, и поиска от компанията да премахне половината си роботаксита от улиците, молба, с която звеното на GM се съгласи. Настоящите безпилотни превозни средства по пътищата разполагат с водач зад волана, който може да се намеси във всеки един момент.
В интервю за Ройтерс от 24 август Карлсън не предложи нов график за решение, но каза, че петицията е фокусирана върху технологии, „които наистина са предназначени за хора и въпросът е дали предоставяме изключения, когато роботът всъщност не разчита на огледалата и т.н.".
През 2018 г. GM подаде петиция до NHTSA да разреши използването на автомобил, построен върху платформата на Chevrolet Bolt, без волани или спирачни педали по пътищата на САЩ. През 2020 г. GM оттегли петицията, след като агенцията не предприе никакви действия.
Петицията е от решаващо значение за GM, тъй като Конгресът от години обсъжда дали да приеме законодателство за роботизираните автомобили.
През декември NHTSA започна официална проверка на безопасността на системата за автономно шофиране в превозните средства, произведени от Cruise, след съобщения за две наранявания при катастрофи.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна