Звеното за автономни превози на американския автопроизводител General Motors Co., Cruise, подписа първите синдикални споразумения в индустрията на роботакситата, което представлява важен крайъгълен камък, тъй като профсъюзите и фирмите в сектора досега бяха в противоречие, съобщава Ройтерс.
Компанията си партнира с две местни профсъюзни организации в Сан Франциско, които представляват електротехниците и куриерите - International Brotherhood of Electrical Workers Local 6 и Service Employees International Union Local 87.
Споразумението гарантира наемането на „десетки“ работници, които ще изградят и обслужват съоръженията за зареждане на автомобилите на Cruise, информира звеното.
„Cruise създава нови възможности за работа за нашите членове и предоставя ценен опит на започващите работа“, изтъква Джон Доърти, бизнес мениджър на IBEW Local 6.
В миналото синдикатите гледаха с недоверие към тези технологии, тъй като увеличената автоматизация позволи на компаниите да намалят броя на работниците. В автомобилния сектор мощният профсъюз United Auto Workers изрази загриженост относно потенциалните загуби на работни места в резултат на преминаването към електрически превозни средства и издигна темата за сигурността на работните места в основен приоритет в текущите трудови преговори с трите автомобилни производителя от Детройт – General Motors, Ford Motor и Stellantis.
Cruise, която предлага ограничено обслужване с роботаксита в Сан Франциско с автомобили Chevrolet Bolt, е натрупала над 3 млн. мили без човек зад волана, посочва компанията. Нейният съперник, подразделението за автономни технологии Waymo на Alphabet Inc, също предлага подобна услуга в Сан Франциско.
Както Cruise, така и Waymo се опитват да стартират търговски операции в града, но срещат отпор от страна на местните власти, които се позовават на нарастващия брой инциденти с роботаксита.
Комисията за комунални услуги на Калифорния, под чиято юрисдикция попада регулирането на роботакситата, постави под въпрос анализа на данните в града и насрочи гласуване за 10 август, за да одобри собствен проект на предложение, който ще позволи на роботакситата да продължат с тестовете по градските улици.
Миналия месец американските регулатори заявиха, че скоро ще вземат решение по петиция от февруари 2022 г., подадена от Cruise, която иска разрешение за разполагане на до 2500 самоуправляващи се превозни средства годишно без човешки контрол, като например волан, споделя служител на органа за безопасност на автомобилите.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца