Звеното за автономни превози на американския автопроизводител General Motors Co., Cruise, подписа първите синдикални споразумения в индустрията на роботакситата, което представлява важен крайъгълен камък, тъй като профсъюзите и фирмите в сектора досега бяха в противоречие, съобщава Ройтерс.
Компанията си партнира с две местни профсъюзни организации в Сан Франциско, които представляват електротехниците и куриерите - International Brotherhood of Electrical Workers Local 6 и Service Employees International Union Local 87.
Споразумението гарантира наемането на „десетки“ работници, които ще изградят и обслужват съоръженията за зареждане на автомобилите на Cruise, информира звеното.
„Cruise създава нови възможности за работа за нашите членове и предоставя ценен опит на започващите работа“, изтъква Джон Доърти, бизнес мениджър на IBEW Local 6.
В миналото синдикатите гледаха с недоверие към тези технологии, тъй като увеличената автоматизация позволи на компаниите да намалят броя на работниците. В автомобилния сектор мощният профсъюз United Auto Workers изрази загриженост относно потенциалните загуби на работни места в резултат на преминаването към електрически превозни средства и издигна темата за сигурността на работните места в основен приоритет в текущите трудови преговори с трите автомобилни производителя от Детройт – General Motors, Ford Motor и Stellantis.
Cruise, която предлага ограничено обслужване с роботаксита в Сан Франциско с автомобили Chevrolet Bolt, е натрупала над 3 млн. мили без човек зад волана, посочва компанията. Нейният съперник, подразделението за автономни технологии Waymo на Alphabet Inc, също предлага подобна услуга в Сан Франциско.
Както Cruise, така и Waymo се опитват да стартират търговски операции в града, но срещат отпор от страна на местните власти, които се позовават на нарастващия брой инциденти с роботаксита.
Комисията за комунални услуги на Калифорния, под чиято юрисдикция попада регулирането на роботакситата, постави под въпрос анализа на данните в града и насрочи гласуване за 10 август, за да одобри собствен проект на предложение, който ще позволи на роботакситата да продължат с тестовете по градските улици.
Миналия месец американските регулатори заявиха, че скоро ще вземат решение по петиция от февруари 2022 г., подадена от Cruise, която иска разрешение за разполагане на до 2500 самоуправляващи се превозни средства годишно без човешки контрол, като например волан, споделя служител на органа за безопасност на автомобилите.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026