Тайланд одобри по-малък от първоначално планираното пакет от субсидии за процъфтяващата местна индустрия за електрически превозни средства, като най-големият регионален автомобилен хъб очаква да задържи силния импулс при продажбите на коли с такъв тип задвижване, съобщава Ройтерс, цитирайки служител на правителството на страната.
Новият пакет, одобрен от Националния комитет по политиката за електрически превозни средства, ще предложи субсидия до 100 хил. бата (2764 долара) за електромобил, подчертава Нарит Тердстеерасукди, генерален секретар на Тайландския борд за инвестиции.
Схемата, която ще бъде активна от следващата година до 2027 г., ще включва и по-ниски мита по внос и акцизи.
Електромобилите стабилно набират популярност в Тайланд, стимулирани от държавната подкрепа, която в момента възлиза на до 150 хил. бата за единична покупка. Страната представлява около половината от всички продажби на електромобили в Югоизточна Азия през второто тримесечие.
„През последните 2-3 години, след подкрепата на правителството, степента на използване на електромобили в Тайланд значително се е увеличила“, изтъква Нарит пред журналисти. „Така че подкрепата от правителството постепенно ще намалява в съответствие със ситуацията, за да не натоварваме прекалено много бюджета“, добавя той.
Новият пакет ще струва около 3 млрд. бата според оценка на изследователската компания BMI.
До 2030 г. Тайланд планира да увеличи дела на електромобилите до 30% от годишното си производство на автомобили, което достига 2,5 млн. броя.
Намаляването на данъците и субсидиите, въведени от Тайланд, помогна на страната да привлече множество китайски инвеститори, включително BYD и Great Wall Motor, които се ангажираха да вложат 1,44 млрд. долара в нови производствени съоръжения във втората по големина икономика в Югоизточна Азия.
В продължение на десетилетия Тайланд е доминирана от японски концерни като Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co., които използват страната като основна експортна база.
Отделно, Тайланд ще предостави стимули и данъчни облекчения за производителите на автомобили, които създават местни развойни центрове.
„Правителството вижда необходимост да продължи да насърчава електромобилната индустрията и да поддържа импулса на растеж на този сегмент, за да превърне Тайланд в производствена база номер едно в региона“, посочва Нарит.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони