Тайланд одобри по-малък от първоначално планираното пакет от субсидии за процъфтяващата местна индустрия за електрически превозни средства, като най-големият регионален автомобилен хъб очаква да задържи силния импулс при продажбите на коли с такъв тип задвижване, съобщава Ройтерс, цитирайки служител на правителството на страната.
Новият пакет, одобрен от Националния комитет по политиката за електрически превозни средства, ще предложи субсидия до 100 хил. бата (2764 долара) за електромобил, подчертава Нарит Тердстеерасукди, генерален секретар на Тайландския борд за инвестиции.
Схемата, която ще бъде активна от следващата година до 2027 г., ще включва и по-ниски мита по внос и акцизи.
Електромобилите стабилно набират популярност в Тайланд, стимулирани от държавната подкрепа, която в момента възлиза на до 150 хил. бата за единична покупка. Страната представлява около половината от всички продажби на електромобили в Югоизточна Азия през второто тримесечие.
„През последните 2-3 години, след подкрепата на правителството, степента на използване на електромобили в Тайланд значително се е увеличила“, изтъква Нарит пред журналисти. „Така че подкрепата от правителството постепенно ще намалява в съответствие със ситуацията, за да не натоварваме прекалено много бюджета“, добавя той.
Новият пакет ще струва около 3 млрд. бата според оценка на изследователската компания BMI.
До 2030 г. Тайланд планира да увеличи дела на електромобилите до 30% от годишното си производство на автомобили, което достига 2,5 млн. броя.
Намаляването на данъците и субсидиите, въведени от Тайланд, помогна на страната да привлече множество китайски инвеститори, включително BYD и Great Wall Motor, които се ангажираха да вложат 1,44 млрд. долара в нови производствени съоръжения във втората по големина икономика в Югоизточна Азия.
В продължение на десетилетия Тайланд е доминирана от японски концерни като Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co., които използват страната като основна експортна база.
Отделно, Тайланд ще предостави стимули и данъчни облекчения за производителите на автомобили, които създават местни развойни центрове.
„Правителството вижда необходимост да продължи да насърчава електромобилната индустрията и да поддържа импулса на растеж на този сегмент, за да превърне Тайланд в производствена база номер едно в региона“, посочва Нарит.


Обрат: Управляващите в оставка искат да гласуват редовния бюджет, а не удължения
„Фрапорт Туин Стар“ и IAAC подписаха дългосрочно партньорство за развитие на рекламната дейност на летищата Варна и Бургас
БСП обяви пред президента дали ще участва в разговори за правителство в този парламент
Екшън в парламента! Депутати се псуваха и удряха
Спипаха шофьор да кара на два вида наркотик край Варна
Китайският внос и американските мита удрят българската металургия
Amazon води преговори за инвестиция от над 10 милиарда долара в OpenAI
Яни Лозанов: Пробивът в AI ще дойде от математиката, не от чиповете
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Част от софийското село Долни Богров ще е без вода утре
Зафиров: БСП ще отстоява позицията за редовен бюджет
Малдивите са по-близо отвсякога с Fibank и Mastercard
Василев: Най-наглото гласуване, опитват се да си прокарат крадливия бюджет
Ямайка среща България: Шон Пол се завръща у нас с "Rise Jamaica"