fallback

Xpeng очаква възстановяване на маржа след последната тримесечна загуба

Отрицателният марж се дължи отчасти на отчитането на някои еднократни разходи, изтъква президентът на китайската компания Брайън Гу

09:55 | 17.11.23 г.

Съпрезидентът на китайския производител на електрически превозни средства Xpeng Inc. Брайън Гу очаква маржовете да станат положителни през това тримесечие, след като компанията отчете по-голяма от очакваната загуба в периода юли-септември, съобщава Bloomberg.

Прогнозите са доставките да достигнат рекорд през това тримесечие, като компанията продължава да полага усилия за подобряване на рентабилността с бърз растеж, технологични подобрения и нови автомобили с по-високи маржове, изтъква Гу в интервю за Bloomberg в петък. Отрицателният марж за последното тримесечие се дължи отчасти на отчитането на някои еднократни разходи, добавя той.

Партньорството на Xpeng с Volkswagen AG върви „много добре“, изтъква Гу. Освен два модела за германската марка, върху които автомобилните производители работят заедно, те водят дискусии за по-нататъшно сътрудничество за синергии във веригата на доставки и „международни възможности“, които могат да бъдат използвани, допълва президентът.

Базираният в Гуанджоу производител на електромобили отчете по-голяма от очакваното загуба през третото тримесечие по-рано тази седмица и дори с очакваните рекордни доставки през четвъртото тримесечие ще достави по-малко от 150 хил. автомобила за годината. Междувременно лидерът на пазара BYD Co. си поставя за цел да продаде 3 млн. електрически и плъгин хибриди през 2023 г., докато конкурентът Li Auto се надява на 372 хил. продажби.

Гу заяви, че Xpeng не предоставя прогнози за доставките за следващата година, но той е „уверен, че ще расте много по-бързо в индустрията по отношение на пазарен дял“.

Намаляването на цените в индустрията тази година удари сериозно маржовете, докато анализаторите предприеха предпазлива позиция относно ползите от последните планове на Volkswagen AG да инвестира 700 млн. долара в Xpeng. Това доведе до разлика от около 31 млрд. долара в пазарната стойност на компанията, чиито акции се търгуват в Хонконг между двете крайни ценови таргети, подчертавайки несигурността на фона на забавящата се китайска икономика.

Изцяло фокусираните върху електрическите модели стартъп компании като Xpeng все още трябва да използват мащаба, брандирането и инвестициите на германските автомобилни производители, за да намалят разходите и да оцелеят на все по-пренаселения пазар, признава Гу пред Ройтерс.

Китайските компании, включително Xpeng, BYD и Leapmotor, търсят по-високи маржове и по-бърз растеж, които отвъдграничните пазари могат да предложат, което означава, че те предизвикват европейските компании на тяхна територия с по-евтини модели.

„Китайските компании никнат на отвъдграничните пазари като гъби, задълбочавайки чувството за криза“, подчертава Гу.

През септември Гу каза, че Xpeng планира да се разшири на повече европейски пазари, включително в Германия, Великобритания и Франция, през 2024 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:55 | 17.11.23 г.
fallback
Още от Новини виж още