Китайският автомобилен концерн, фокусиран върху екологичните превозни средства, Li Auto Inc. отчете по-големи от очакваното приходи, след като достави повече от 105 000 електрически коли през третото тримесечие спрямо около 26 500 година по-рано, съобщава Bloomberg.
Общите приходи на концерна възлиза на 34,7 млрд. юана (4,8 млрд. долара), което е с 271% повече спрямо същия период на 2022 г. и с 21% над резултата от предходното тримесечие.
Цифрата за приходите надмина прогнозите на анализаторите за 33,7 млрд. юана. Компанията прогнозира, че ще достави от 100 000 до 103 000 електромобила през тримесечието.
Печалбата на Li Auto достига 2,81 млрд. юана, възстановявайки се от загубата в размер на 1,65 млрд. юана през третото тримесечие на 2022 г., когато компанията все още изпитваше проблеми около анти-Covid мерките в Китай.
С брутен марж от 22%, Li Auto се справя по-добре от местните конкуренти Nio Inc. и Xpeng Inc., които все още се борят да постигнат рентабилност. Nio обяви миналата седмица, че ще съкрати 10% от работните места през ноември.
Li Auto планира да достави още повече електромобили през четвъртото тримесечие, оценявайки възможностите си на 125-128 хил. превозни средства, което ще ѝ позволи да достигне годишни обеми до 372 225 броя. Очаква се приходите да достигнат 39,4 млрд. юана.
„Всеки от нашите три модела от серията Li L регистрира над 10 000 доставки в три последователни месеца от август насам, поддържайки нашата позицията на шампион по продажби сред SUV сегмента и превозните средства, използващи нов вид енергия (NEV) на цени над 300 000 юана в Китай“, изтъква основателят и председателят на концерна Ли Сян.
Той подчерта, че компанията планира да пусне четири нови модела през 2024 г. Нейният L6, спортен автомобил с удължен пробег, насочен към по-младите домакинства, ще бъде представен през първата половина на годината, като ще бъде последван от три електромобила през втората половина на годината.
Основана през 2015 г., Li Auto се фокусира главно върху спортните превозни средства с удължен пробег, които са оборудвани с електрически двигатели, но разполагат и с конвенционални бензинови агрегати.
Автомобилният производител се възползва от разширената гама с представянето на по-евтините L7 и L8 въпреки намаляването на средните продажни цени, пишат анализаторите на Bloomberg Intelligence Джоана Чен и Стив Ман в бележка до клиенти от 1 ноември.
Li Auto планира да пусне своя многофункционален автомобил Mega през това тримесечие. Началната цена вероятно ще надхвърли 500 000 юана, почти двойно повече от тази на обновения Model Y на Tesla Inc. , който започва в Китай от 263 900 юана.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали