Китайският автомобилен концерн, фокусиран върху екологичните превозни средства, Li Auto Inc. отчете по-големи от очакваното приходи, след като достави повече от 105 000 електрически коли през третото тримесечие спрямо около 26 500 година по-рано, съобщава Bloomberg.
Общите приходи на концерна възлиза на 34,7 млрд. юана (4,8 млрд. долара), което е с 271% повече спрямо същия период на 2022 г. и с 21% над резултата от предходното тримесечие.
Цифрата за приходите надмина прогнозите на анализаторите за 33,7 млрд. юана. Компанията прогнозира, че ще достави от 100 000 до 103 000 електромобила през тримесечието.
Печалбата на Li Auto достига 2,81 млрд. юана, възстановявайки се от загубата в размер на 1,65 млрд. юана през третото тримесечие на 2022 г., когато компанията все още изпитваше проблеми около анти-Covid мерките в Китай.
С брутен марж от 22%, Li Auto се справя по-добре от местните конкуренти Nio Inc. и Xpeng Inc., които все още се борят да постигнат рентабилност. Nio обяви миналата седмица, че ще съкрати 10% от работните места през ноември.
Li Auto планира да достави още повече електромобили през четвъртото тримесечие, оценявайки възможностите си на 125-128 хил. превозни средства, което ще ѝ позволи да достигне годишни обеми до 372 225 броя. Очаква се приходите да достигнат 39,4 млрд. юана.
„Всеки от нашите три модела от серията Li L регистрира над 10 000 доставки в три последователни месеца от август насам, поддържайки нашата позицията на шампион по продажби сред SUV сегмента и превозните средства, използващи нов вид енергия (NEV) на цени над 300 000 юана в Китай“, изтъква основателят и председателят на концерна Ли Сян.
Той подчерта, че компанията планира да пусне четири нови модела през 2024 г. Нейният L6, спортен автомобил с удължен пробег, насочен към по-младите домакинства, ще бъде представен през първата половина на годината, като ще бъде последван от три електромобила през втората половина на годината.
Основана през 2015 г., Li Auto се фокусира главно върху спортните превозни средства с удължен пробег, които са оборудвани с електрически двигатели, но разполагат и с конвенционални бензинови агрегати.
Автомобилният производител се възползва от разширената гама с представянето на по-евтините L7 и L8 въпреки намаляването на средните продажни цени, пишат анализаторите на Bloomberg Intelligence Джоана Чен и Стив Ман в бележка до клиенти от 1 ноември.
Li Auto планира да пусне своя многофункционален автомобил Mega през това тримесечие. Началната цена вероятно ще надхвърли 500 000 юана, почти двойно повече от тази на обновения Model Y на Tesla Inc. , който започва в Китай от 263 900 юана.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан