IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Pagani Automobili: Европа трябва да вземе пример от китайските автомобилни компании

Основателите на компанията са на специална визита в Хонконг за представянето на третото поколение суперавтомобил Pagani Utopia

10:58 | 24.11.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Италианският производител на хиперавтомобили Pagani Automobili SpA проучва нови технологии, включително електрически превозни средства, област, в която опитът на Китай би бил от полза за европейските марки, споделя основателят Хорацио Пагани, цитиран от Bloomberg.

Все пак ще отнеме известно време, докато хиперколи като Pagani станат електрически, главно поради влиянието, което теглото на батерията оказва върху производителността. Шофьорите на този вид автомобили също ще преминат през някакъв вид преход, като се има предвид общата им привързаност към двигателите с вътрешно горене и традиционните характеристики като ръчни трансмисии.

„Мисля, че ние, като европейски пазар, трябва да намерим правилния подход към това и да направим повече инвестиции на пазара на електромобили“, изтъква Пагани в интервю за Bloomberg. „Това винаги е възможност и ние също трябва да се поучим от опита на китайските компании“, добавя той.

Създаден през 90-те години на миналия век, Pagani е един от малкото производители на ултралуксозни автомобили, които все още работят независимо. Компанията, която е базирана в Модена, произвежда около 50 автомобила годишно, като списъкът ѝ с поръчки до 2025 г. вече е запълнен, според сина на Хорацио Кристофър.

Двамата пътуват до Хонконг за представянето на третото поколение суперавтомобил Pagani Utopia в петък. Pagani планира да направи само 99 купе версии на автомобила, чиято начална цена ще бъде над 2 млн. евро. Колата тежи по-малко от 1300 кг, до голяма степен благодарение на рамката от въглеродни влакна.

Пагани, който понякога е наричан Леонардо да Винчи в автомобилостроенето, и неговата компания изработват ръчно поръчкови автомобили за клиенти в продължение на около две десетилетия от представянето на първия им модел, Zonda.

Сега Пагани е част от екип, стартирал през 2018 г., за изследване на иновации като електромобилите.

Но докато батериите не станат по-леки и времето за зареждане не бъде скъсено значително, електрическите модели няма да бъдат напълно възприети от подобни компании, тъй като техните високопроизводителни коли ще бъдат тежки, а батерията им може да се изтощи след само няколко обиколки на пистата, изтъква по-младият Пагани,

И все пак производителите на автомобили трябва да гледат към Китай по отношение на електромобилите, категоричен е той.

„Има много възможности за китайските марки в електромобилния сегмент и всъщност те се справят много добре, когато става въпрос за продукти и цени“, споделя бащата Пагани.

Китай е най-големият пазар на електромобили в света, който се очаква да представлява 60% от прогнозираните за тази година 14,1 млн. продадени електромобила в световен мащаб, изчислява BloombergNEF. Местните марки, водени от BYD Co., за първи път изпреварват чуждестранните концерни в Китай, подкрепени от широката продуктова гама.  

Въпреки несигурната икономическа перспектива в световен мащаб, търсенето на луксозни автомобили е стабилно. Ferrari, която излезе на борсата през 2015 г., постави рекорди по продажби и печалба миналата година, като продаде 13 221 коли. Lamborghini, собственост на Volkswagen AG, достави 9233 автомобила през 2022 г., което също е рекорд за марката.

Със едва около 500 продадени коли Pagani, компанията е рядко изключение, тъй като тяхната стойност се оценява допълнително. Съмър Уан, консултант на Pagani, казва, че не е запозната с трансакции, при които автомобил Pagani се продава на по-ниска от първоначалната цена.

Пилотът от Формула 1 Луис Хамилтън поръча персонализирана Zonda за 1,4 млн. евро през 2014 г., която после продаде за 10 млн. евро през 2022 г., съобщи италианското автомобилно списание Quattroruote.

Кристофър и Леонардо, двамата синове на 68-годишния Хорацио, участват в управлението на компанията. Те стартират „от първия ден, започвайки от миенето на автомобили досега, изпълнявайки различни отговорности във фабриката“, споделя Кристофър. „Винаги ще намерим правилното решение за нас, когато става дума за това какво следва“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:58 | 24.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още