IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

GM и Komatsu ще разработят съвместно водороден модул за камиони от минното дело

Технологията ще бъде въведена в камионите 930E, като първите тестове ще започнат в средата на десетилетието

13:12 | 13.12.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Американският автомобилен концерн General Motors Co. и Komatsu ще разработят съвместно захранващ модул с водородни горивни клетки за специализирания за миннодобивна дейност камион 930E с електрическо задвижване на японския производител на строителни машини, съобщава Ройтерс.

„Миннодобивните камиони са сред най-големите и най-способните превозни средства, използвани във всяка индустрия, и вярваме, че водородните горивни клетки са най-подходящи за осигуряване на екологично задвижване и за тези взискателни приложения“, изтъква Чарли Фрийз, ръководител на Hydrotec, звено на GM за разработка на горивни клетки.

Двете компании заявиха, че имат за цел да тестват прототип на задвижван от водородни горивни клетки 930E камион с номинален полезен товар от 320 тона, в средата на десетилетието.

Тъй като тези превозни средства обикновено работят само в една мина през целия си експлоатационен живот, това трябва да улесни въвеждането на зарядна инфраструктура с водород за обслужване на наличните машини, добавят компаниите.

Интересът към водородните горивни клетки за захранване на камиони и микробуси расте, тъй като операторите на автопаркове търсят по-практична алтернатива на електрическите превозни средства. Основното предизвикателство пред водорода е инфраструктурата, която днес е твърде оскъдна, за да позволи бързо развитие в мащаб.

Въпреки че повечето от автомобилите с двигатели с вътрешно горене в света и микробусите и камионите за къси разстояния трябва да бъдат заменени с електрически превозни средства през следващите две десетилетия, привържениците на горивните клетки и някои оператори на автопаркове казват, че батериите са твърде тежки и има риск от пренатоварване на електропреносната мрежа.

Същото важи и за тежките превозни средства като камионите от миннодобивния сектор, които биха изисквали огромни батерии, за да се движат на по-дълги разстояния.

Миналата седмица GM и Autocar Industries заявиха, че ще разработват съвместно тежкотоварни превозни средства, задвижвани с водород - като циментовози, самосвали и камиони за отпадъци - първите от които трябва да влязат в производство през 2026 г. в завода на Autocar в Бирмингам, Алабама.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:12 | 13.12.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още