Toyota Motor повиши очакванията за оперативната си печалба за цялата година с близо 9% във вторник, след като резултатите ѝ за третото фискално тримесечие надминаха прогнозите на анализаторите благодарение на по-слабата йена и силните продажби на коли с голям марж и на хибридни автомобили, предава Ройтерс.
Книжата на Toyota поскъпнаха с 4,4% след съобщението, възстановявайки се от спада от 0,7 на сто преди това.
По-добрата прогноза от автомобилната компания с най-големи продажби в света контрастира на песимистичните перспективи за много от конкурентите ѝ, които предупредиха за отслабване на ръста на продажбите и обявиха понижаване на производството тази година заради високите лихви и забавянето в търсенето на електромобили.
Toyota, която изостава в задвижваните с батерия електромобили, вероятно ще се представи по-добре от конкурентите си тази година, подкрепена от силното търсене на хибридни коли. Компанията стана пионер в сегмента преди повече от четвърт век с модела Prius.
Японската компания повиши прогнозата си за печалбата за текущата година до 4,9 трлн. йени (33 млрд. долара) спрямо очакваните преди това 4,5 трлн. йени. Това е много над средните прогнози на анализаторите за печалба от 4,6 трлн. йени, сочат данни на LSEG.
Оперативната печалба на Toyota за трите месеца до 31 декември е възлязла на 1,68 трлн. йени и е нараснала със 75% на годишна база, надминавайки средните очаквания за печалба от 1,3 трлн. йени в допитване сред деветима анализатори на LSEG.
Хибридните автомобили са съставлявали около една трета от общите продажби, които са надхвърлили 10 млн. броя за брандовете ѝ Toyota и луксозния Lexus миналата година.
През фискалното трето тримесечие продажбите на хибридни коли са нараснали с 46% и са допринесли за ръста от 11 на сто на общите продажби на автомобили. От географска гледна точка Северна Америка, най-големият пазар на Toyota, е постигнала ръст на продажбите от 28%.
Местният пазар в Япония е отчел покачване на продажбите от едва 5%, но се радва на по-висока печалба и марж в сравнение с другите големи пазари на компанията. Япония е допринесла за две трети от тримесечната печалба на Toyota и е генерирала оперативен марж от 20%, много над общия марж на компанията от 14% и на Северна Америка от 3,4 на сто.
По-слабата йена, която се срина с около 10% спрямо долара от края на 2022 г. насам, подкрепя влиянието на силните продажби в света на Toyota.
Компанията задържа короната си на най-големия автомобилен производител в света по продажби за четвърта поредна година, след като обяви рекордни годишни продажби от 11,2 млн. автомобила за 2023 г.
Компанията обаче се бори с поредица от скандали в подразделения на групата заради тестови процедури за сертифициране на продукти, които може да накърнят репутацията ѝ за качество и безопасност.


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос
преди 1 година До: evlogi и ти се побърка... какво общо имат двете неща??? вече всеки успех или не успех ще го свъзваш с електричките. и цитат "Компанията стана пионер в сегмента преди повече от четвърт век с модела Prius." ... тогава точно такива екселаджии им се смееха по същия начин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Акио Тойода се оказа напълно прав за стратегията на компанията. Всеки да си прави сметката, дали да слуша ***.упо.стите на разни въздухари, дето пробутват зелен хайвер, или прогнозите на хора с огромен опит в бранша. отговор Сигнализирай за неуместен коментар