Германия няма да постигне заложената цел за 15 млн. електромобила по своите пътища до 2030 г., ако продажбите на тези превозни средства се развиват линейно, заяви германският министър на икономиката Роберт Хабек, цитиран от Ройтерс.
Според него определени условия могат да доведат до повратна точка в търсенето на електрически модели.
„Линейната екстраполация на регистрациите ни води до това да не достигнем 15-те милиона (електромобила) до 2030 г., това е вярно“, посочва Хабек в отговор на въпрос на журналисти по време на събитие в Берлин. „Но техническото развитие и, което е по-важно, социалното приемане не се развиват по линеен начин... понякога има повратни точки“, добавя той, посочвайки обстоятелствата, които според него показват, че такава повратна точка може да е близо: по-голям пробег, по-ниски цени и по-бърз растеж на зарядната инфраструктура.
Хабек допуска, че Германия може би се доближава до точката, при която електрическата мобилност ще стане „новото нормално“.
Правителството на Германия заяви в своето коалиционно споразумение, че се стреми по пътищата да има „най-малко 15 млн. напълно електрически пътнически превозни средства през 2030 г.“, но министърът на транспорта Фолкер Висинг оттогава разшири условията, за да включи както електрически, така и хибридни автомобили.
Германският икономически министър Роберт Хабек. Снимка: Bloomberg L.P.
Търсенето на електромобили в Европа се забавя, което анализаторите отдават до голяма степен на несигурността сред потребителите, че електромобилите отговарят на техните изисквания за безопасност, пробег и цена.
Слабото представяне на германския пазар предизвиква особена загриженост сред производителите на автомобили, като темпът на растеж на регистрациите на нови електрически автомобили в страната се забавя до 11,4% през 2023 г. от 30% за предходната година.
Последните налични данни от германския федерален автомобилен орган KBA показват, че до октомври 2023 г. по германските пътища е имало 2,2 млн. електромобила, от които 1,3 млн. броя са били напълно електрически. Това изостава значително от темпа, който е нужен за постигане на целта за 2030 г.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
преди 1 година Общо взето, се очертава плато на нивото около 15% пазарен дял.Нещо подобно се случва и в Великобритания.С тази технология за съхранение на енергия-толкова. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Явно ще се наложи принудително развитие на продажбите ,а не линейно Целта оправдава средствата все пак отговор Сигнализирай за неуместен коментар