BYD Co. планира да засили изкупуването на акции, стремейки се да спре ценовия спад на своите книжа, който тласна стойността им до 15-месечно дъно по-рано този месец, съобщава Bloomberg.
Базираният в Шънджън автомобилен производител обяви също, че има за цел да увеличи производството на луксозни модели, за да се дистанцира от образа на компания за бюджетни модели.
Представянето на BYD на фондовата борса беше помрачено, тъй като по-широките индустриални страхове от ценовата война отблъскват инвеститорите, а китайските акции се сринаха поради опасенията относно икономическото възстановяване на Китай.
Продължаващата ценова война на електромобилния пазар нанесе удар върху бизнеса на компаниите, което си проличава във финансовите резултати. BYD очаква нетна печалба за 2023 г. между 29 млрд. юана (4 млрд. долара) и 31 млрд. юана, което е под пазарните прогнози за 31,5 млрд. юана.
Рекордните доставки през четвъртото тримесечие, когато BYD изпревари Tesla Inc. като най-големия производител на електрически автомобили в света по пазарен дял, не успяха да помогнат на китайския концерн относно борсовото му представяне.
Очаква се нетната му печалба за четвъртото тримесечие да бъде между 7,2 млрд. юана и 9,2 млрд. юана, става ясно от изчисления на Bloomberg, което е спад от сумата от 10,9 млрд. юана, регистрирани през предходното тримесечие.
През юни 2022 г. BYD извърши обратно изкупуване на акции от клас А за 1,8 млрд. юана.
Междувременно продажбите на нови електромобили в Китай са се свили с 38,8% през януари спрямо декември на фона на охлаждащото се търсене. Доставките на BYD достигат 201 493 превозни средства през януари, най-ниското ниво за компанията от март 2023 г. Общите продажби на концерна се повишават с 33,14% спрямо предходната година, но намаляват с 40,92% спрямо декември.
Геополитическото напрежение също оказва натиск. BYD е една от трите автомобилни компании от Китай, които Европейската комисия проучва заради съмнения за неправомерно субсидиране от страна на Пекин.
Все пак BYD успя да измести Volkswagen като най-продаваната марка автомобили в Китай през 2023 г. Продажбите на китайците на родния им пазар са нараснали до 2,4 млн. броя, показват данни на Китайския център за автомобилни технологии и изследвания. Това осигурява на компанията пазарен дял от 11%, което представлява увеличение от 3,2 процентни пункта спрямо 2022 г.
BYD не е единствената компания, чиито акции започнаха 2024 година със спадове. Акциите на Li Auto, най-добре представящите се в индекса Hang Seng за миналата година, поевтиняха с около 6% през първите дни на януари, а книжата на конкурентите XPeng и Nio записаха още по-големи ценови спадове. Заедно с BYD четирите големи производители на електромобили са загубили общо 13 млрд. долара от пазарната си капитализация от началото на годината.


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.