Индонезия създава съвместно предприятие с китайския производител на електромобилни батерии Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), като правителството на страната ще инвестира 1,2 млрд. долара в производството на батерийни клетки, съобщава Bloomberg.
По този начин Индонезия подчертава своите амбиции да се превърне в глобален център за електромобили и свързаните с тях компоненти.
CATL, най-големият производител на електромобилни батерии в света по пазарен дял, създава предприятието чрез дъщерното си дружество CBL International Development. От страна на Индонезия участва държавната Indonesia Battery Corporation, става ясно от съвместно изявление на компаниите.
Проектът, който ще бъде базиран в Карауанг, провинция Западна Ява, ще увеличи националния производствен капацитет за батерии до 15 гигавата годишно.
Този ход бележи важна стъпка към плана на Индонезия да изгради цялостна верига на доставки за електрически превозни средства - ключова цел, лансирана от президента Джоко Уидодо, чийто мандат приключва на 20 октомври.
Правителството се стреми да използва своята добре развита индустрия за производство на никел, ключова съставка за някои батерии, за да привлече чуждестранни инвеститори в сектора на електромобилите.
По-рано тази година Hyundai Motor Group и LG Energy Solution Ltd. откриха първия по рода си завод за батерийни клетки в страната, а китайската BTR New Material Group обособи завод за анодни материали.
По-рано тази година CATL обяви, че скоро ще стартира доставките на дълготрайни батерии за електромобили. Компанията обяви, че вече е приключила с фазата на разработка и тестване и ще предложи батерията на пазара. Батерията разполага с 15 години експлоатационен живот и предлага общ пробег от 1 609 345 км.
CATL предлага гаранция от 10 години, или 966 000 км пробег, и в момента гарантира 85% запазване на капацитета на батерията. За сравнение, настоящите батерии в Tesla и на други електрически превозни средства се предлагат само с гаранция от 8 години и запазване на капацитета от 70%, така че новата батерия от CATL гарантира почти двойно по-голям експлоатационен живот.
Компанията междувременно се ангажира с европейски автопроизводител Stellantis да изградят съвместно фабрика за евтини батерии в Европа, където ще се изграждат литиево-желязо-фосфатни клетки.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 1 година Не изпускай шанса си. Решението на много проблеми, може би и вашите са тук:---- https://***/vazhno отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година И тези са решили да влязат в клуба на производителите на недоразумения. Е,"браво". отговор Сигнализирай за неуместен коментар