Германската компания Vay е получила 34 млн. евро финансиране от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), за да внедри своята технология за дистанционно управление на превозни средства в Европа и да разшири своя екип, съобщава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор Томас фон дер Ое посочва, че нисколихвеният, дългосрочен, преференциален заем на ЕИБ ще помогне на базираната в Берлин Vay да стартира търговски услуги или в Хамбург, където вече е провела тестове, или в Белгия, където е създала партньорство с доставчика на споделени автомобили Poppy.
По-рано тази година Vay пусна първата си търговска услуга в Лас Вегас, където дистанционен оператор предоставя краткосрочно под наем електрически автомобили.
Т.нар. теледрайвъри - дистанционни шофьори – седят в специална кабина, от която управляват от разстояние превозните средства, разполагайки с волан, педали и друг вид автомобилен хардуер. Действителното обкръжение на автомобила се възпроизвежда чрез сензори на камерата и се предава на екраните в кабината.
Досега Vay е набрала около 110 млн. долара от инвеститори, включително шведската Kinnevik, Coatue и френската Eurazeo.
Компанията използва общо 20 автомобила в Лас Вегас, предоставяйки услуга, която струва на потребителите наполовина по-малко от тази на Uber за едно пътуване, изтъква Фон дер Ое.
В момента Vay разширява автопарка си в Лас Вегас до 100 коли.
Стартъпът планира постепенно да въведе функции за автономно управление в своя автопарк, тъй като набира информация от камерите, включени в неговите превозни средства, които са много по-евтини от сензорите LIDAR и радарната технология, използвана от повечето разработчици на автономни превозни средства.
Но Фон дер Ое казва, че макар широкото търговско приложение на изцяло автономните коли да остава далеч в бъдещето, технологията за дистанционно управление има голям потенциал за развитие.
„Вярваме, че дистанционното управление е следващата технология, която може наистина да революционизира всички аспекти на транспорта без никаква автономия“, изтъква Фон дер Ое.
Той добавя, че макар услугите за споделяне на автомобили да са основният бизнес на Vay, компанията работи върху технология за дистанционно шофиране за камиони и развива партньорство със Stellantis за доставки чрез микробуси.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа