Volkswagen не вижда възможност да избегне съкращенията и затварянето на заводи, докато се стреми да намали разходите с 4 млрд. евро, признава главният изпълнителен директор на едноименната марка на германската автомобилна група в интервю за Welt am Sonntag на фона на ескалиращия спор с работниците.
Коментарите на Томас Шефер допълнително задълбочават конфликта със синдикатите, които заплашиха със стачки от декември и поискаха от компанията да представи решения в текущите преговори относно заплащането и капацитета, които изключват както затваряне на фабрики, така и големи съкращения на работни места, съобщава Ройтерс.
"В крайна сметка всяко решение трябва да намали както свръхкапацитета, така и разходите. Не можем просто да използваме лейкопласт и да продължим да се влачим. Проблемът ще се върне, за да ни ухапе по-късно по сериозен начин", предупреждава Шефер пред германското седмично издание.
Според него повечето от предвидените съкращения на работни места в германския автомобилен производител, които групата не е определила количествено, могат да бъдат извършени чрез ранно пенсиониране и неподновяване на изтеклите договори.
Но Шефер изтъква, че това няма да е достатъчно.
„Ще е нужно много време. Няма смисъл да отлагаме преструктурирането до 2035 г. Дотогава нашата конкуренция ще ни задмине“, посочва той, добавяйки, че преструктурирането на VW трябва да се извърши в рамките на 3-4 години.
Освен съкращения на работни места и затваряне на заводи, VW също поиска от работниците в едноименната марка, която е в основата на настоящия конфликт, намаляване на заплатите с 10%.
Шефер казва, че в момента няма надежда търсенето в Европа да се възстанови значително. Той също така отбелязва, че разходите за труд в германските обекти на VW са приблизително два пъти по-високи от тези на конкурентите и заводите на компанията в Южна и Източна Европа.
По думите му продължаващите усилия за понижаване на разходите са довели до положителен ефект върху печалбите от около 7,5 млрд. евро, добавяйки, че са необходими още 4 млрд. евро икономии.
Шефер изтъква, че в момента компанията не вижда възможност да избегне затварянето на заводи в Германия, като закриванията ще обхванат и съоръжения за компоненти.
В началото на ноември главният изпълнителен директор на германския концерн Оливер Блуме подчерта, че програмата за съкращения на разходите е неизбежна, за да поправи „десетилетия на структурни проблеми“ в компанията. „Слабото пазарно търсене в Европа и значително по-ниските приходи от Китай показват десетилетия на структурни проблеми във VW“, изтъкна Блуме в интервю за Bild.
Той посочи оперативните разходи в Германия като голяма спънка пред конкурентоспособността на VW и заяви пред Bild, че „нашите разходи в Германия трябва да бъдат значително намалени“.
Няма гъвкавост относно целите за намаляване на разходите, а само за това как може да бъдат постигнати, допълни Блуме.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 1 година Колко години жънеха успехи и лапаха големите пари, а сега какво стана?. Китайците ги размазаха. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Глей докъде ги докараха проклетите пияни укро водолази, дето с две ръчни гранати вдигнаха във въздуха (водата, де) Северните патоци. Германия върви с широки крачки към просешката тояга. отговор Сигнализирай за неуместен коментар