Великобритания изпревари Германия като най-голям пазар на електрически автомобили в Европа, тъй като правителствените цени на британското правителство за този тип задвижване компенсираха забавянето на търсенето в други места в региона, съобщава Bloomberg.
Регистрациите на нови изцяло електрически превозни средства в Германия се свиват с повече от една четвърт до 380 609 броя през миналата година, показват данни, публикувани от федералната транспортна агенция KBA. Обемите изостават от отчетните на британския пазар за периода 381 970 продажби, които са с 21% по-високи от тези през 2023 г.
Автомобилите, захранвани изцяло с батерии, печелят дял в Обединеното кралство през последните месеци, тъй като производителите се стремят да отговорят на по-строгите правителствени цели за продажбата на електромобили. Компаниите са изправени пред глоби от до 15 хил. паунда на автомобил, ако не успеят да отговорят на новия регламент, като все пак има шанс да избегнат санкциите чрез системата за търговия с кредити и по-добро представяне през следващите години.
Междувременно продажбите на електромобили се сринаха рязко в Германия, където премахването на стимулите покупка в края на 2023 г. препъна търсенето. Продажбите на други пазари, включително Швеция, Франция и Ирландия, също разочароват поради съкращенията на държавната подкрепа и липсата на достатъчно разнообразна гама от модели.
Пазарът беше помрачен и от паузата, която някои компании предприеха при пускането на нови модели, изчаквайки 2025 г., за да увеличат шансовете си да отговорят на новите разпоредби на Европейския съюз (ЕС), които влязоха в сила от 1 януари, коментира Матиас Шмид, независим автомобилен анализатор.
Великобритания детронира Германия като най-голям пазар на батерийни електромобили в Европа през 2024 г. Графика: Bloomberg
Производителите са изправени пред глоби в размер на милиарди евро, ако не успеят да изпълнят тези по-строги правила за емисиите.
Ръстът на продажбите през декември тласна нагоре общия дял на електромобилите на британския пазар до 19,6% за цялата година – което обаче е все още зад целта от 22% – като намаляването на цените продължава. За тази година правителството изисква 28% от общите продажби на концерните да представляват електрически коли.
За сравнение, в Германия електромобилите представляват 13,5% от регистрациите на по-широкия пазар през 2024 г.
Британското правителство сега преразглежда правилата, което може да доведе до повишена гъвкавост, за да помогне на производителите да ги изпълнят. Някои привърженици на чистата енергия се опасяват, че намаляването на изискуемия дял на електрическите коли от общите продажби може да забави процеса на електрификация в сектора.
Дори на британския пазар обаче търсенето на електромобили сред физическите лица остава ниско. Само един на всеки десет индивидуални клиенти избира електрически модел през 2024 г., като корпоративните клиенти са отговорни за по-голямата част от увеличението.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан