Великобритания изпревари Германия като най-голям пазар на електрически автомобили в Европа, тъй като правителствените цени на британското правителство за този тип задвижване компенсираха забавянето на търсенето в други места в региона, съобщава Bloomberg.
Регистрациите на нови изцяло електрически превозни средства в Германия се свиват с повече от една четвърт до 380 609 броя през миналата година, показват данни, публикувани от федералната транспортна агенция KBA. Обемите изостават от отчетните на британския пазар за периода 381 970 продажби, които са с 21% по-високи от тези през 2023 г.
Автомобилите, захранвани изцяло с батерии, печелят дял в Обединеното кралство през последните месеци, тъй като производителите се стремят да отговорят на по-строгите правителствени цели за продажбата на електромобили. Компаниите са изправени пред глоби от до 15 хил. паунда на автомобил, ако не успеят да отговорят на новия регламент, като все пак има шанс да избегнат санкциите чрез системата за търговия с кредити и по-добро представяне през следващите години.
Междувременно продажбите на електромобили се сринаха рязко в Германия, където премахването на стимулите покупка в края на 2023 г. препъна търсенето. Продажбите на други пазари, включително Швеция, Франция и Ирландия, също разочароват поради съкращенията на държавната подкрепа и липсата на достатъчно разнообразна гама от модели.
Пазарът беше помрачен и от паузата, която някои компании предприеха при пускането на нови модели, изчаквайки 2025 г., за да увеличат шансовете си да отговорят на новите разпоредби на Европейския съюз (ЕС), които влязоха в сила от 1 януари, коментира Матиас Шмид, независим автомобилен анализатор.
Великобритания детронира Германия като най-голям пазар на батерийни електромобили в Европа през 2024 г. Графика: Bloomberg
Производителите са изправени пред глоби в размер на милиарди евро, ако не успеят да изпълнят тези по-строги правила за емисиите.
Ръстът на продажбите през декември тласна нагоре общия дял на електромобилите на британския пазар до 19,6% за цялата година – което обаче е все още зад целта от 22% – като намаляването на цените продължава. За тази година правителството изисква 28% от общите продажби на концерните да представляват електрически коли.
За сравнение, в Германия електромобилите представляват 13,5% от регистрациите на по-широкия пазар през 2024 г.
Британското правителство сега преразглежда правилата, което може да доведе до повишена гъвкавост, за да помогне на производителите да ги изпълнят. Някои привърженици на чистата енергия се опасяват, че намаляването на изискуемия дял на електрическите коли от общите продажби може да забави процеса на електрификация в сектора.
Дори на британския пазар обаче търсенето на електромобили сред физическите лица остава ниско. Само един на всеки десет индивидуални клиенти избира електрически модел през 2024 г., като корпоративните клиенти са отговорни за по-голямата част от увеличението.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа