Френската компания Citroen представи серийната версия на кросовъра C4 Cactus, която е запазила чертите на показания през миналата година концептуален модел. Премиерата на автомобила ще се състои на изложението в Женева през март, а на пазара той ще се появи през октомври тази година.
За най-голямо постижение при създаването машината инженерите на Citroen отбелязват ниско общо тегло – едва 980 кг. Това е с 60 кг. по-малко от базовата версия на Ford Fiesta. Подобен резултат е постигнат благодарение на платформата PSA Platform 1, която се използва и при моделите Citroen C3 и Peugeot 208. Част от конструкцията на кросовъра е от високоякостна стомана, а капака и защитните дъги са от алуминий.
От Citroen твърдят, че шасито Platform 1 е разработено специално за автомобили, които не развиват повече от 190 км/ч. Колелата с по-малък размер позволяват използването на по-леки компоненти от окачването, както и на двигатели с по-ниска мощност. А за тях не са нужни високопроизводителни системи за охлаждане и големи спирачки, което също способства за намаляване на теглото.
Размерите на C4 Cactus са дължина 4.16 метра, широчина 1.73 метра, височина 1.48 метра и междуосие от 2.60 метра.
Салонът на модела също е максимално олекотен и опростен. Предните седалки са събрани, задните странични прозорци се отварят само настрани, а въздушната възглавница за пасажера отпред е вградена в тавана, като така остава повече място в жабката.
На цифровия приборен панел се появяват показанията на скоростомера, на нивото на бензина и още няколко индикатора. Повечето спомагателни системи – радио, навигация, климатик, настройки на автомобила и свързване чрез Bluetooth, се управляват с помощта на сензорен екран, поставен вдясно от шофьора. На екрана може да се извади информация за времето, за най-близките места за паркиране и бензиностанции, телефонен справочник и друга полезна информация. При спрян автомобил системата дава възможност за достъп до Facebook и електронната поща.
Нестандартните защитни елементи Airbumps, разположени на бронята и отстрани на вратите, могат да бъдат боядисани в няколко различни цвята, като създават контраст или се сливат с някой от предлаганите 10 отенъка на каросерията.
От Citroen обещават, че експлоатационните разходи на бъдещите собственици на C4 Cactus ще бъдат с 15 % по-малко от тези на автомобилите на конкурентите в С-сегмента.
Още снимки вижте в Automedia.bg


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“