Един от най-екстравагантните серийни автомобили на салона в Женева носи емблемата на Citroen. Това е моделът C4 Cactus, който ще стъпи на пазарите в Европа по-късно тази година.
Citroen C4 Cactus е почти аналогичен с показания през миналата година концептуален вариант. Моделът представлява компактен кросовър, който освен с авангарден и оригинален дизайн, може да се похвали с изключително ниско тегло и новаторски технологии.
Общата маса на серийния C4 Cactus е само 980 кг., като това е с 200 кг. по-малко от базовата версия на хечбека C4. Постижението е възможно благодарение на платформата PSA Platform 1, както и на конструкцията на кросовъра, която изработена от високоякостна стомана. Капакът на двигателя и защитните дъги са от алуминий.
Размерите на C4 Cactus са дължина 4,16 метра, широчина 1,73 метра, височина 1,48 метра и междуосие от 2,60 метра. Багажникът предлага вместимост от 358 л.
Салонът на модела също е максимално олекотен и опростен. Предните седалки са събрани, задните странични прозорци се отварят само настрани, а въздушната възглавница за пасажера отпред е вградена в тавана, като така остава повече място в жабката.
Цифровият приборен панел в салона на модела отговаря за всички измервателни уреди, включително скоростомера. Повечето спомагателни системи – радио, навигация, климатик, настройки на автомобила и свързване чрез Bluetooth, се управляват с помощта на 7-инчов сензорен екран, поставен вдясно от шофьора. На екрана може да се извади информация за времето, за най-близките места за паркиране и бензиностанции, телефонен справочник и друга полезна информация. При спрян автомобил системата дава възможност за достъп до Facebook и електронната поща.
Citroen C4 Cactus е почти аналогичен с показания през миналата година концептуален вариант. Моделът представлява компактен кросовър, който освен с авангарден и оригинален дизайн, може да се похвали с изключително ниско тегло и новаторски технологии.
Общата маса на серийния C4 Cactus е само 980 кг., като това е с 200 кг. по-малко от базовата версия на хечбека C4. Постижението е възможно благодарение на платформата PSA Platform 1, както и на конструкцията на кросовъра, която изработена от високоякостна стомана. Капакът на двигателя и защитните дъги са от алуминий.
Размерите на C4 Cactus са дължина 4,16 метра, широчина 1,73 метра, височина 1,48 метра и междуосие от 2,60 метра. Багажникът предлага вместимост от 358 л.
Салонът на модела също е максимално олекотен и опростен. Предните седалки са събрани, задните странични прозорци се отварят само настрани, а въздушната възглавница за пасажера отпред е вградена в тавана, като така остава повече място в жабката.
Цифровият приборен панел в салона на модела отговаря за всички измервателни уреди, включително скоростомера. Повечето спомагателни системи – радио, навигация, климатик, настройки на автомобила и свързване чрез Bluetooth, се управляват с помощта на 7-инчов сензорен екран, поставен вдясно от шофьора. На екрана може да се извади информация за времето, за най-близките места за паркиране и бензиностанции, телефонен справочник и друга полезна информация. При спрян автомобил системата дава възможност за достъп до Facebook и електронната поща.
В Женева бе представен и концептът C4 Cactus Aventure, за който все още не е ясно дали ще влезе в серийно производство. Снимка: Automedia.bg
Сред новаторските решения са и нестандартните защитни елементи Airbumps, разположени на бронята и отстрани на вратите, които предпазват при удар. Те могат да бъдат боядисани в няколко различни цвята, като създават контраст или се сливат с някой от предлаганите 10 оттенъка на каросерията.
Френските инженери са заложили най-вече на икономични двигатели за C4 Cactus, които отговарят на нормите Евро6. Това са бензиновите VTi 75 (75 к.с. / 118 Нм), VTi 82 (82 к.с. / 118 Нм) и e-THP 110 (110 к.с. / 205 Нм) и дизеловите e-HDi 92 (92 к.с. / 230 Нм) и BlueHDi 100 (100 к.с. / 254 Нм.). Последният изразходва едва 3,1 л/100 км, като отделя в атмосферата 82 г/км. вредни емисии.
От Citroen обещават, че експлоатационните разходи на бъдещите собственици на C4 Cactus ще бъдат с 15% по-ниски от тези на автомобилите на конкурентите в С-сегмента. Моделът излиза на пазара в Европа тази есен.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично