Когато през 2010 г. Renault представи концептуалния си автомобил DeZir, това постави началото на обновяване на марката и въвеждането на напълно нов, стилен и динамичен дизайн. Достоен наследник на DeZir, Trezor бележи нова ера в дизайна на автомобилите на марката и представя най-новите й технологии.
Концепцията дебютира под прожекторите на салона в Париж и представлява GT автомобил с напълно електрически агрегат. Концептът няма да се качи на поточните линии, като единствената му цел е да предостави поглед към близкото бъдеще на френската марка.
"Френски дизайн и Лесен живот", това са двете тенденции, които следва Trezor, сподели Лоренс ван ден Акер, старши вицепрезидент корпоративен дизайн в Renault.
Сред новите и интересни дизайнерски елементи могат да бъдат изброени оформените като пчелна пита въздухоотвори, заменената от аналогов уред вратичка на резервоара и фибро-оптично осветление, интегриращо червен лазер. Най-силно впечатление обаче прави достъпът до салона - едноелементните врати на TREZOR се отварят подобно на капак на кутия за бижута.
Интериорът е също футуристичен, с изцяло дигитални уреди - комбинация от технология OLED (Organic Light-Emitting Diode) и Corning Gorilla Glass, като акцентът е поставен върху удоволствието от управлението, комфорта и лукса. Сред използваните материали са естествени дървесина и кожа.
Renault Trezor е висок само 1080 см и има карбоново купе. Двигателят е електрически, като идва от Renault e.dams, двукратен шампион в отборното класиране на Formula E.
С максимална мощност 350 к.с. и максимален въртящ момент от 380 Нм, агрегатът гарантира ускорение от място до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Trezor е оборудван с две батерии, всяка от които разполага със своя охлаждаща система, като работата на предната се оптимизира от въздухоотвора с променлива геометрия в предния капак. Налична е също система за възстановяване на енергията по време на спиране, разработена на база технологията Rechargeable Energy Storage System (RESS) за болидите във Formula E.
Задвижването е към задния мост, а благодарение на батериите, разположени отделно, една отпред и една отзад на автомобила, Trezor разчита на оптимално разпределение на теглото.
Спортният електрически автомобил е оборудван и с технологии за автономно управление. Налични са няколко режима - неутрален, спортен и автономен, като при последния екстериорният светлинен подпис се променя и се разширява към страничните и задните лога, за да покаже на другите участници в движението, че управлението е делегирано на автомобила.
От Renault разкриха още, че някои от интегрираните в Trezor технологии ще се появят в серийните модели на марката преди края на 2020 година.
Още снимки - в Automedia.bg


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция