IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Голямата електромобилна надежда на Великобритания търси спасение в САЩ

Изправената пред финансов колапс Arrival ще хване спасителния пояс в лицето на американския Закон за намаляване на инфлацията, загърбвайки родния пазар

22:09 | 25.05.23 г. 7
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Спасителят

В своя пик Arrival разработваше два различни електрически микробуса и електрически автобус. Освен това компанията работеше и по специално проектиран електрически автомобил за шофьори на Uber.

Но подобно на други стартъпи, които колективно събраха милиарди долари чрез сливане със SPAC компании, Arrival установи, че преминаването от концепция към масово производство е едновременно скъпо и изключително трудно.

Компанията прогнозира приходи от 14 млрд. долара за 2024 г. в своята първоначална SPAC сделка, като за периода 2021-2022 г. Arrival загуби общо 2,3 млрд. долара.

За да спести пари, Arrival съкрати с почти 75% работната си ръка до 750 служители. Компанията имаше само 130 млн. долара в брой в края на първото тримесечие в индустрия, в която пускането на един модел може да коства 1 млрд. долара.

Стартъпът предупреди през ноември, че ще остане без пари преди края на 2023 г.

Второто сливане със SPAC дружество на Arrival е с Kensington, чиито по-ранни сделки изведоха на пазара стартъпите QuantumScape, Amprius и Wallbox.

Американска перспектива

IRA е от ключово значение за осъществяването на обрата при Arrival, което според Бейли от университета в Бирмингам е иронично в светлината на предишната репутация на компанията като „голямата британска надежда“.

„Виждаха я като британската Tesla и въпреки това правителството на САЩ по същество я подкрепя“, изтъква Бейли.

Сегментът на средноголемите товарни микробуси от клас 4 в САЩ е относително малък, с годишни продажби от 30 000 до 40 000 автомобила. Това е твърде малко за повечето големи производители, така че оставя Arrival само с няколко конкурента.

Тези конкуренти включват Shyft Inc., базиран в Мичиган производител на мултибрандови, специални търговски превозни средства, чиито електрически микробуси Blue Arc трябва да започнат да излизат от производствената линия тази есен.

Новата марка Rizon на Daimler Trucks ще започне да внася електрически микробуси от японския филиал Fuso по-късно тази година, които отговарят на условията за субсидии към IRA поради споразуменията за свободна търговия с Япония.

Базираната в Калифорния стартъп компания Xos Inc., която продаде само 31 автомобила през първото тримесечие, също се очертава като конкурент на Arrival.

„Смятаме, че (клас 4) е мястото, където Arrival може да спечели много пари“, изтъква финансовият директор Возняк.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:08 | 25.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 6
zelka007
преди 10 месеца
До: Tikva007 ... смешно политкомисарче , чети вее ... човекът ти е написал смени годината на календара вее ... за кво даваш миналогодишни цени ?! за март'23 цените for business беха вече под 30 цента за киловатчас , в момента промишлените клиенти от най-високата категория на консумация плащат около 17 цента за киловатчас , зависи от инфраструктурата ... кво се ровиш кат некъв аматьор в общи сайтове , запитай диретно е.он ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 9 rate down comment 1
Tikva007
преди 11 месеца
До: kuhao: Излязох, видях и споделям: *https://globalpetrolprices.com/electricity_prices/ Нали си ми аверче, ще ти спестя излизането от *офиса*, за да ги видиш и ти. Виж кой е последен и с колко на чарта и после намери United States и сравни. Разгледай и последните И не забравяй горе в табчето на чарта да сетнеш *for business*. После пак ела тук да трроппаш, настъпваш и газиш ллайннаа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 8
khao
преди 11 месеца
До: Tikva007 ае излез от пещерата и виж цените и тогава пускай миналогодишни опорки. Енглизите от 7 години не са е ЕС, спрял!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 4
Tikva007
преди 11 месеца
*Голямата електромобилна надежда на Великобритания търси спасение в САЩ* - Това е, което правят много европейски компании, при това не само от аутомотив индустрията. И не само в САЩ. Цените на енергията в ЕС са смъртна присъда за икономиката на терен. Само с печатане не става. И акъл трябва.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 7
zelka007
преди 11 месеца
До: evlogi ... професорът , дето стоеше в основата на идеята , е напуснал компанията ... голямото его , когато се сблъска с реалността на масовото производство , може да бъде болезнено ... без сериозна финансова помощ , както беше предложена у нас и в Гърция , този тип производство е обречено ... в този сегмент чайниците водят засега убедително ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 5
Pyramid
преди 11 месеца
До: evlogi - Е, как какво стана? Нафамози се, а сега...сега, търси мозък.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 10
evlogi
преди 11 месеца
А кво ли стана с нашата голяма електромобилна надежда, онази фамозна въшка,дето Кирето лъжеца я обяви с гръм и трясък?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още