fallback

Автономните мечти на Великобритания може да пропаднат още на старта

Липсата на ясни регулации и забавянето на обещания законопроект може да принуди много местни компании да търсят реализация в други страни

14:37 | 09.06.23 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Великобритания може да се сблъска с нов отлив на потенциални инвестиции в автомобилната си индустрия, като този път става въпрос за разработката и производството на автономни превозни средства. Стартъпите с фокус върху тази технология се готвят да прехвърлят операциите си в други страни, ако обещаните регулации не бъдат приети преди следващите парламентарни избори, съобщава Ройтерс, позовавайки се на предупреждения на стартъп компании и застрахователни фирми.

Въпреки визията на правителството да бъде световен лидер при технологиите за автономно управление на автомобилите, такива превозни средства все още не са разрешени за употреба от Обединеното кралство, което затруднява стартъпите да комерсиализират своите решения, а застрахователите – да оценят рисковете.

Британското правителство заяви миналия август, че ще придвижи законопроект в настоящата парламентарна сесия, която се очаква да приключи тази есен, предоставяйки подробни разпоредби до 2025 г.

Това все още не се е случило, тъй като политическите сътресения принудиха правителството да понижи амбициите си за тази сесия.

Индустрията иска от правителството да представи законодателството на следващата сесия или рискува дълги забавяния на фона на планираните до януари 2025 г. парламентарни избори.

„Има възможност Обединеното кралство поне да бъде водещо в нещо“, изтъква Клаудио Гиенал, ръководител на операциите на застрахователя AXA във Великобритания и Ирландия. „Който тръгне пръв, ще има предимството да привлече инвестиции, умения и опит“, добавя той.

Гиенал обаче предупреждава, че който закъснее в тази връзка рискува отлив на инвестиции.

Визията на британското правителство се основава на прогнозите, че до 2035 г. около 40% от новите автомобили ще предлагат възможност за самостоятелно управление, а лидерството в тази технология може да създаде до 38 хил. нови квалифицирани работни места на пазар на стойност 42 млрд. паунда.

Министърът на транспорта Марк Харпър каза през декември, че в тази сесия вече няма да се разглежда законопроект за транспорта, като не спомена конкретно предложението за регулиране на автономните коли.

Йен Стюарт, който председателства транспортната комисия в парламента, посочи, че няма достатъчно време за разглеждане на подобно законодателство в рамките на настоящата сесия, като това може да се случи в следващата.

Неприлагането на регулации може да остави Великобритания зад страни като Франция, Германия и Обединените арабски емирства (ОАЕ), които въвеждат мерки относно технологията.

Стартъпите активно лобират пред правителството да приеме законопроекта, докато застрахователите трябва да знаят кой ще е отговорен при евентуален инцидент, за да могат да застраховат автомобили без шофьор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:37 | 09.06.23 г.
fallback
Още от Анализи виж още