Великобритания може да се сблъска с нов отлив на потенциални инвестиции в автомобилната си индустрия, като този път става въпрос за разработката и производството на автономни превозни средства. Стартъпите с фокус върху тази технология се готвят да прехвърлят операциите си в други страни, ако обещаните регулации не бъдат приети преди следващите парламентарни избори, съобщава Ройтерс, позовавайки се на предупреждения на стартъп компании и застрахователни фирми.
Въпреки визията на правителството да бъде световен лидер при технологиите за автономно управление на автомобилите, такива превозни средства все още не са разрешени за употреба от Обединеното кралство, което затруднява стартъпите да комерсиализират своите решения, а застрахователите – да оценят рисковете.
Британското правителство заяви миналия август, че ще придвижи законопроект в настоящата парламентарна сесия, която се очаква да приключи тази есен, предоставяйки подробни разпоредби до 2025 г.
Това все още не се е случило, тъй като политическите сътресения принудиха правителството да понижи амбициите си за тази сесия.
Индустрията иска от правителството да представи законодателството на следващата сесия или рискува дълги забавяния на фона на планираните до януари 2025 г. парламентарни избори.
„Има възможност Обединеното кралство поне да бъде водещо в нещо“, изтъква Клаудио Гиенал, ръководител на операциите на застрахователя AXA във Великобритания и Ирландия. „Който тръгне пръв, ще има предимството да привлече инвестиции, умения и опит“, добавя той.
Гиенал обаче предупреждава, че който закъснее в тази връзка рискува отлив на инвестиции.
Визията на британското правителство се основава на прогнозите, че до 2035 г. около 40% от новите автомобили ще предлагат възможност за самостоятелно управление, а лидерството в тази технология може да създаде до 38 хил. нови квалифицирани работни места на пазар на стойност 42 млрд. паунда.
Министърът на транспорта Марк Харпър каза през декември, че в тази сесия вече няма да се разглежда законопроект за транспорта, като не спомена конкретно предложението за регулиране на автономните коли.
Йен Стюарт, който председателства транспортната комисия в парламента, посочи, че няма достатъчно време за разглеждане на подобно законодателство в рамките на настоящата сесия, като това може да се случи в следващата.
Неприлагането на регулации може да остави Великобритания зад страни като Франция, Германия и Обединените арабски емирства (ОАЕ), които въвеждат мерки относно технологията.
Стартъпите активно лобират пред правителството да приеме законопроекта, докато застрахователите трябва да знаят кой ще е отговорен при евентуален инцидент, за да могат да застраховат автомобили без шофьор.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
преди 2 години Това беше въпрос-уловка. Естествено, виновна би била бабата - задето е подложила крак на научно-техническия прогрес. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: cyclop ... според теб кой ще е виновен ?! сподели о'велики юристе ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години И кой е виновен, ако "автономен" бус на Спиди мине при десен завой през крака на някоя баба? Собственикът на Спиди? Производителят на буса? Индийският програмист, работил по алгоритмите? "с шофьор зад волана като безопасна марка." - АМИ ДА СИ ГО КАРА ШОФЬОРА ТОГАВА, каква е тази безсмислица?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар