Те се опасяват, че законопроектът за автономно управление на превозните средства ще бъде изместен от други приоритети за спечелване на гласове преди изборите.
„Трябва да видим напредък при законодателството в следващата (парламентарна) сесия, за да превърнем това в реалност“, изтъква Каити Фишер, вицепрезидент по търговските въпроси в базираната в Лондон Wayve. „Иначе ще бъдем принудени да се преместим на други пазари“, добавя Фишер.
Wayve е набрала около 260 млрд. долара досега от инвеститори, включително от Microsoft.
Досега правителството на Обединеното кралство изтъкваше своята силна подкрепа относно автономните коли и свързаните с тях стартъпи, като Центърът за свързани и автономни превозни средства осигури над 400 млн. паунда частно и правителствено финансиране за повече от 90 проекта.
Миналата година два независими правителствени органа изложиха добре приети препоръки за закон за автономните коли.
Ашли Фелдман, програмен и политически мениджър по въпросите за транспорта и интелигентните градове в индустриалната група TechUK, казва, че забавянето ще принуди тези компании да търсят генериране на приходи другаде.
„Важно е тези стартъп компании бързо да стигнат до комерсиализация“, изтъква Фелдман.
Базираната в Бристол Fusion Processing наскоро пусна автономен автобус, покриващ трасе с дължина от около 20 км, свързващо Единбург и близкия град Файф в партньорство с автобусния оператор Stagecoach, производителя на автобуси Alexander Dennis и частично финансиран от правителството - с шофьор зад волана като безопасна марка.
Fusion иска да стартъпа търговски автобусни услуги в Обединеното кралство през 2025 г.
„Ако това не се случи, тогава ще трябва да променим плановете си“, признава изпълнителният директор Джим Хътчинсън, добавяйки, че не изключва и тестове в други страни.
Базираната в Оксфорд компания за разработка на софтуер за автономни коли Oxbotica набра около 225 млн. долара от инвеститори и вече работи по редица проекти с клиенти, включително с енергийния гигант BP и британската група Ocado.
Основателят на Oxbotica Пол Нюман посочва, че е оптимист, че правителството ще приеме обещания законопроект, но добави, че е „изключително важно да направим това много, много скоро“.


Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
Топ 5 идеи за коледни подаръци от Samsung
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
преди 2 години Това беше въпрос-уловка. Естествено, виновна би била бабата - задето е подложила крак на научно-техническия прогрес. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: cyclop ... според теб кой ще е виновен ?! сподели о'велики юристе ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години И кой е виновен, ако "автономен" бус на Спиди мине при десен завой през крака на някоя баба? Собственикът на Спиди? Производителят на буса? Индийският програмист, работил по алгоритмите? "с шофьор зад волана като безопасна марка." - АМИ ДА СИ ГО КАРА ШОФЬОРА ТОГАВА, каква е тази безсмислица?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар