След като остави зад гърба си рекордните загуби и сътресенията в партньорството с Nissan Motor Co., главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се подготвя да преведе френската група през електрификацията.
Тази седмица инвеститорите ще научат повече за планираното първично публично предлагане (IPO) на бизнеса на Renault за електромобили и софтуер, насочен към амбициозна оценка от 8-10 млрд. евро. В деня на капиталовите пазара на 15 ноември Де Мео ще представи как компанията възнамерява да преодолее трудностите на IPO пазара и да навакса изоставането спрямо конкуренти на Tesla Inc. и BYD Co., пише Bloomberg.
„Работим усилено за IPO, но аз не съм камикадзе“, споделя Де Мео в интервю в кулоарите на събитие в Париж.
Бившият ръководител на Audi и Fiat преведе Renault през трудни времена. Пристигайки на борда през 2020 г., 56-годишният италианец изтегли Renault „от ада“ чрез осигуряване на държавни заеми за оцеляване по време на пандемията и отписвания на руските активи за милиарди евро. Последваха месеци на усърдни преговори за разхлабване на връзките с вече обтегнатия 24-годишен съюз с Nissan Motor Co
Renault, която е напът да представи втори достъпен електрически модел по-късно тази седмица, иска да листне Ampere на борсата през април или май следващата година - план, възпрепятстван от ценовата война, започната от Tesla и нестабилните IPO резултати от дизайнера на чипове Arm Holdings Plc и производителя на сандали Birkenstock.
„Лука има пътна карта, той даде посока на Renault и качеството на автомобилите на Renault е невероятно в наши дни“, коментира Пиер-Оливие Еси, анализатор в AIR Capital. „IPO-то може да не е страхотна идея в момента, като се има предвид състоянието на пазарите, но в крайна сметка мисля, че Лука ще успее“, добавя той.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео. Снимка: Hollie Adams/Bloomberg
След шокиращия арест на бившия лидер на алианса Карлос Гон, Renault трябваше да ускори усилията си да настигне съперници като Stellantis NV, компанията, създадена от сливането на френската PSA Group и Fiat Chrysler. Групата, която контролира 14 марки и която е ръководена от Карлос Таварес, сега се извисява над Renault с превъзходни синергии, след като собственият план на Renault да се слее с Fiat се провали.
Засега тласъкът към електромобили на автомобилния производител се забавя. Групата е загубила пазарен дял при електрическите модели в Европейския съюз (ЕС) поради постепенното свиване на дела на Zoe – най-продавания модел с батерии от времето на ранните серийни електромобили, изчислява Jato Dynamics.
Продажбите на Megane E-Tech — който Renault се надяваше да съперничи на Model 3 на Tesla — се оказаха мудни, като от модела бяха продадени около 35 хил. бройки към края на септември, което е под първоначалната цел от над 100 хил. броя годишно.
IPO-то ще позволи на Ampere да реализира по-бързо амбициозния план на групата за развитие във време, когато скоростта на иновациите е от значение. Освен Megane E-Tech, до 2030 г. Renault ще реализира още пет електромобила от едноименната марка, включително Scenic и новото Renault 5.
„Групата има остра нужда от нови продукти, за да се конкурира по-добре с Volkswagen Group, която има 15 налични модела към днешна дата, и Stellantis, която предлага 23 модела, включително микробуси“, изтъква Фелипе Муньос, старши анализатор в Jato Dynamics.
Де Мео има и други възможности за финансиране: Renault разполага с пари и може да продаде част или всички акции в Nissan, наскоро прехвърлени в тръст, които в момента струват 4,8 млрд. долара - въпреки че всеки подобен ход ще бъде направен в тясно сътрудничество с партньора.
Концернът иска да привлече нови инвеститори в продажбата на акции, която може да отложи, ако стане ясно, че няма да постигне оценка, по-висока от 8 млрд. евро, споделят пред Bloomberg двама източници. „Ampere е проект за дългосрочен план и IPO е едно парче от пъзела“, подчертава от своя страна Де Мео.
Централно място в представянето на Renault по отношение на листването на Ampere ще имат неговите софтуерни възможности, които компанията оценява като превъзходни, след като привлече повече от 400 софтуерни инженери от Intel Inc. през 2017 г. Екипът помогна на групата да спечели партньори като Qualcomm Inc. и Google на Alphabet Inc.
Френската държава, ключов акционер с 15% дял в Renault, възприема същата логика за отделяне на операциите с електромобили и тяхното листване.
„Новият субект за електромобили ще помогне за развитието на нова култура“, смята Алексис Зайденвебер, представител на френското правителство в борда на директорите на Renault. Новото звено ще бъде „по-близо до технологичната екосистема и иновативния начин на мислене, подходящ за водещ производител на електромобили“, добавя той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 2 години До: zelka007Опасявам се, че бъркаш. Тесла е поне 5 години преди всички останали като батерии. Като софтуер - 10 години. Единствено франсетата могат да направят евентуално по-хубаво купе. Евентуално. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Еее то и Тата сигурно иска, но едно е да искаш.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Megane E-Tech е много добра кола ... много по-добро съотношение цена/качество спрямо немските возила от този клас ... не подценявайте 15г опит от електрическите модели , които групата произвеждаше и продаваше ... с теслата трудно ще се състезава като технологично возило и иновативен интериор и екстериор ... но по нищо не отстъпва като батерии/задвижване/пробег, 8г пълна гаранция , но струва колкото теслата ... :))) ... много трудно се изравняваш/бориш с лидер ... мдааа ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар