IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Глобалната експанзия на BYD среща препятствия заради трупащите се запаси

Китайската компания се сблъсква със слабо търсене, проблеми с контрола на качеството и вътрешнофирмено напрежение

19:04 | 24.03.24 г. 2
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Наскоро в Япония пристигат автомобили с дефекти по екстериора като вдлъбнатини, драскотини и други повредени части, които имат нужда от подмяна, за да отговарят на местните стандарти. Междувременно в Европа се появяват партиди от коли на BYD, вътрешността на които е покрита с мухъл, добавят източниците. Проблемът не е толкова в наличието на мухъл, за който е известно, че се появява в автомобили, превозвани на дълги разстояния, а е свързан по-скоро с опасенията, че превозните средства не са получили професионална обработка чрез йонизиращ процес за пълно отстраняване на спорите.

Някои проблеми с качеството при BYD станаха публични, включително оплаквания относно некачествени боя и пластмаси.

Представители на концерна посочват, че глобалните цели за продажбите, поставени от висшето ръководство в Китай, се разбиват по региони и се предават на местните бизнес ръководители и често не вземат предвид ситуацията на всеки пазар.

Целите за продажбите на компанията доведоха до търкания на среща в края на миналата година. Ръководител на BYD в Европа постави под съмнение тяхната осъществимост и каза, че европейските цели не могат да бъдат постигнати поради проблеми като слабо търсене и необходимост от качествени поправки.

Автомобилите BYD струват много повече в чужбина, отколкото в Китай, което намалява способността на компанията да се конкурира с по-известни марки по отношение на цените. Водещият експортен модел на BYD, Atto 3, струва повече от 41 000 долара в Германия, най-големият европейски пазар, тъй като компанията се стреми да увеличи рентабилността. Тази цена е с 5% по-ниска от сравнимия компактен кросоувър ID.3 на Volkswagen.

Същата кола BYD продава за по-малко от 20 000 долара в Китай.

Концернът обособи дилърски мрежи, нови модели и продуктови промоции твърде късно, за да засили присъствието си на пазара преди цените да започнат да падат в много страни, включително в Германия в края на миналата година.

BYD започна да наема оператори на транспортни кораби, за да превозва своите автомобили до различни краища на света. След като през януари компанията изпрати своя първи кораб с капацитет до 7000 превозни средства, Уан заяви малко след това, че BYD планира да използва други седем плавателни съда през следващите две години.

Междувременно към края на миналата година повече от 10 000 леки коли на BYD престояват в складове в Европа, като сертификатите за продажба в рамките на Европейския съюз (ЕС) изтичат скоро, което означава, че може да се окаже невъзможно за компанията да продаде тези превозни средства в региона.

Засега най-големите експортни дестинации на китайския автомобилен производител са Тайланд и Бразилия, където той е най-продаваната марка.

BYD продаде повече от 12 000 автомобила в Австралия през миналата година - пазар, който все още не е наложил търговски ограничения на китайския внос. През януари компанията започна да предлага отстъпки от над 1300 долара за своите най-популярни модели там.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:04 | 25.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 0
evlogi
преди 1 месец
До: Vayk__ Ми явно се надяват тука да компенсират донякъде ниските маржове с които работят в Китай, но с подобна стратегия малко трудно ще им се получи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 0
Vayk__
преди 1 месец
Глобална експанзия обаче без двата най богати пазара Европа и САЩ! Един Сийл тука е на цена на Модел 3 Highland! Незнам как я мислят китайците....Минимум 30% под Теслата трябва да бъде за да го забележа изобщо:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още