В Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) има получени едва 15 заявления за сключване на съдебно споразумение за отчуждаването на имотите за Северната скоростна тангента на София, съобщиха от пътната агенция днес. Оттам припомниха на собствениците на имоти, че заявления за сключване на споразумения могат да се подават до 30 януари.
Със сключването на споразумения ще се ускори процесът за отчуждаване на имотите, влизащи в трасето на инфраструктурния обект. Собственици на имоти по протежението на тангентата обаче заведоха около 360 административни дела заради предложените им ниски цени за изкупуване на имотите.
На 22 декември 2014 г. правителството упълномощи шефа на пътната агенция инж. Лазар Лазаров да води преговори за сключване на споразумения със собствениците. Целта е максимално бързо разрешаване на казуса и стартиране на обекта в началото на новия строителен сезон. Предложената от държавата максимална цена за отчуждаването на имоти е 20,05 лв. за квадратен метър.
Ако обаче собствениците не се съгласят на тези цени, съдебните дела ще продължат и проектът няма да бъде завършен в срок. Така ще се загуби и осигуреното европейско финансиране за него от близо 235 млн. лв. Срокът за изпълнение на проекта е 31.10.2015 г.
Агенцията преговоря със собствениците, които са обжалвали размера на определеното парично обезщетение или нямат влезли в сила съдебни актове.
Общата дължина на Северната скоростна тангента е 16,5 км. Трасето преминава през землищата на Требич, Илиянци, Бенковски, Малашевци, Орландовци, Враждебна. Отсечката е важна за София и страната, тъй като в нея се пресичат автомагистралите „Тракия“, „Хемус“, „Люлин“ и пътят София – Калотина. С изграждането на тангентата ще се осигури връзка между няколко европейски коридора с номера IV, VIII и X. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия.
Отделно изграждането на тангентата ще осигури удобна връзка между крайните северозападни и югоизточните квартали на София. Очаква се с новото 6-лентово трасе да се подобри достъпът на най-отдалечените райони до центъра на столицата, да се улесни трафикът и да се съкрати времето за пътуване. С построяването на трасето ще се разпредели равномерно трафикът и по Софийския околовръстен път.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
преди 10 години Явно е , че хората няма да се съгласят без съдебно решение.Проблема е обаче, защо тези земи не се изкупуваха (на пазарен принцип) още преди много години и така като са държавни, ще може да се започне бързо да се строи. Така стои въпроса и с южната дъга от кв.Младост - Горубляне - Герман. Като се знае че ще минава път - следва доста години по-рано да се изкупуват.А както е казано "където има път има живот" и също "път се строи един път", после само се преасфалтира и поправя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар