Германската предприемаческа група Tengelmann излиза от пазара със супермаркети. Дъщерната ѝ компания Kaiser's Tengelmann с 450 магазина и над 16 000 служители ще бъде продадена до 30 юни 2015 г. на Edeka, заявиха от базираната в Мюлхайм ан дер Рур компания. Tengelmann вече „не вижда повече перспективи" за превръщане на губещия от години бизнес в печелившо начинание, предава DPA.
През лятото търговското дружество съобщи, че ще подложи на фундаментален преглед подразделението, което никога не е успявало да излезе на печалба.
„Резултатът от анализа е болезнено ясен", казва днес управляващият директор на групата Карл-Еривиан Хауб. „С пазарен дял от едва 0,6 на сто ние сме твърде малки с нашите супермаркети, за да продължаваме да се надяваме на шанс на пазара". В изявлението Хауб говори за „изключително трудно решение за себе си и за семейството на компанията“.
За самото дружество от Мюлхайм отдавна по-важни са други дивизии – дискаунтът за текстилни стоки KiK и магазините от типа „Направи си сам“ Obi. Освен това под ръководството на Хауб компанията бе сред пионерите в онлайн търговията. Така например тя е собственик на онлайн търговеца baby-markt.de. Освен това отскоро групата държи дял и в борсовия новак Zalando.
Според данните сделката обхваща и онлайн дъщерната група Tengelmann E-Stores GmbH (Plus.de и GartenXXL.de). След трансакцията тя следва да бъде интегрирана с дискаунтъра Netto, собственост на Edeka. Подробностите за сделката обаче остават конфиденциални.
Като цяло поделението за супермаркети на Tengelmann оперира 451 филиала в три германски провинции. В Мюнхен и Горна Бавария те са познати под марката Tengelmann, а в Берлин и Северен Рейн Вестфалия – с името Kaiser's. През 2013 г. концернът отчете нетни приходи от 7,82 млрд. евро – скромен ръст от 0,1% на годишна база.
Някои филиали в провинциите ще бъдат продадени на независими търговци – като предпочитанията са да се преговаря първо с мениджъри на клонове на Kaiser’s Tengelmann.
„След сливането на Plus и Netto преди шест години сега интеграцията на онлайн магазините на Plus е следващата важна и стратегическа стъпка за развитие, която ще продължи да развива значително онлайн бизнеса на Netto", казва главният изпълнителен директор на Edeka Маркус Моса.
Сделката трябва да бъде одобрена от антикартелните власти. Предвид пазарната концентрация обаче преди няколко седмици регулаторът заяви, че ще подложи всяко придобиване на търговец на дребно от страна на пазарните лидери като Edeka и Rewe на задълбочени разследвания. Според Моса обаче концентрацията на Edeka в трите провинции „няма да се увеличи значително след сделката".
Edeka е сред най-големите вериги за бързооборотни стоки в Германия заедно с Aldi и Lidl.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 11 години Впрочем т. нар. така наречената модерна търговия се разви в България именно по модела и прототипа на германските компании. Първо бе Metro Cash&Carry, после BILLA -част от REWE International от Австрия, но тя е собственост на големия германски концерн REWE Group. Kaufland, LIDL (част от групата на Kaufland) и Penny (в една група с BILLA)/. Неуспешни са Plus която се продаде, и HIT - на загуба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ми не го чети и не коментирай, като не ти е интересно бре, чети си Блиц и Пик ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години И нас българите какво ни интересува това.Инвестора не се излагайте.Ми що не напишете че бачи Пеко тумбака и Тодар Гергов биха на белот Васко сербеза и Врънго вчера отговор Сигнализирай за неуместен коментар